سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب : 50708
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

مصوبات دویست و سی‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: دویست و سی‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم شب گذشته به ریاست حسن بختیاری و با حضور اعضاء شورا برگزار شد
مصوبات دویست و سی‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم
مصوبات دویست و سی‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم
به گزارش قم نیوز، دویست و سی‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم به ریاست حسن بختیاری و با حضور اعضا در سالن‌ جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

ابراهیم معتمدی قائم مقام شهردار، سیدامیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی، محسن رنجبر معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی، محمدرضا معرفت قائم مقام شهردار در امور سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی و دیگر معاونین و مدیران شهری در این جلسه حاضر بودند.

حسن بختیاری نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم که در غیاب ولی‌الله بیاتی در جایگاه ریاست قرار گرفته بود، در ابتدای جلسه گزارشی از طرح‌ها و لوایح اعلام وصول شده طی یک هفته اخیر ارائه کرد.

نخستین دستور این جلسه اخذ مجوز تمدید مصوبه شماره 8530 مورخ 15 آبان 95 تا پایان سال 96 و اعمال مساعدت در قیمت منطقه‌ای بلوک 620804 ردیف طرفین خیابان جوادالائمه بود که از سوی  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد.

اخذ مجوز تقسیط الباقی مبلغ مزایده طی پنج قسط تا پایان سال جاری بابت قطعه زمین 67 پلاک ثبتی 11043/1 اصلی بخش یک قم توسط برنده مزایده موضوع بعدی بود که حجت الاسلام سید محمد آتش‌زر آن را در معرض رای اعضا گذاشت.

سومین دستور این جلسه اخذ مجوز اعمال مساعدت با 10 درصد کاهش عوارض علاوه بر 30 درصد تخفیفات دهه فجر سال95 بابت پلاک ثبتی 128/11842/128 با مالکیت جمعی از جانبازان مرتبط با کمیسیون برنامه و بودجه بود که با رای اعضا به تصویب رسید.

آخرین دستور جلسه دویست و سی‌وهفتم شورای اسلامی شهر قم اخذ مجوز قرارداد شماره1/34386 مورخ 22 خرداد 96 با شرکت آلاء سپهر موضوع واگذاری زمین بلوک SW21 بلوار پیامبر اعظم(ص) به منظور احداث هتل پنج ستاره بود که از سوی محمود مسگری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا مطرح شد و به تصویب رسید.

مهمان ویژه دویست و سی‌وهفتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم سیدرحمان دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بود که گزارشی از شرایط زیست‌محیطی این استان ارائه کرد.

بختیاری پیش از ارائه گزارش ایشان ، با تاکید بر اثرگذاری ارتباط دستگا‌ه‌های مختلف برای رفع مشکلات زیست‌محیطی قم، خاطرنشان کرد: ارتباط شهرداری و مجموعه محیط زیست می‌تواند در بهبود شرایط زیست‌محیطی شهر قم اثرات بسیار مطلوبی داشته باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه ارتباط نزدیک بین دو مجموعه شهرداری و محیط زیست در خصوص آینده شهر برای کنترل آلودگی بسیار موثر است، گفت: برنامه جامع کنترل آلودگی در شهرها بدون همکاری دو مجموعه قابل تحقق نیست و امروز ارتباط خوبی وجود دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این جلسه با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی و افشاگری می‌تواند کمک‌رسان به شهر قم در حوزه زیست محیطی باشد، تصریح کرد: شهرداری در حوزه زیست‌محیطی ورود بسیار خوبی داشته است، در نجف آباد اصفهان پیک استفاده از موتورسیکلت داریم اما آنجا فضای سبز خوبی دارد و شرایط محیطی را خنثی می‌کند اما در قم اینچنین نیست.

دانیالی با بیان اینکه هسته مرکزی شهر قم به واسطه تردد وسایل نقلیه نامناسب اثرپذیر است، خاطرنشان کرد: سالانه80 هزار میلیارد تومان هزینه آلودگی هوایی است که به کشور وارد می‌شود؛ استان قم راه را اشتباه می‌رود و مدیران این استان تنها بر بحث صنعت تمرکز کرده‌اند؛ در حوزه اشتغال، گردشگری بسیار می‌تواند اثرگذارتر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه حق آبه استان قم را استان های بالادستی می‌گیرند، اظهار کرد: برای پساب موجود استان راهکارهای مختلفی اندیشیده‌اند اما آنچه که موثر است را مورد توجه قرار نداده‌اند و به همین خاطر شرایط خوبی بر محیط زیست استان حاکم نیست.

دانیالی با بیان اینکه قم به واسطه شاهراه بودن مطلوبیت برای استقرار صنایع بازیافت دارد، خاطرنشان کرد: ممنوعیت استقرار صنایع بازیافتی می‌تواند کمکی برای قم باشد .

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر قم نظرات و سوالات خود را در خصوص وضعیت زیست‌محیطی استان و همچنین راهکارهای رفع مشکلات موجود و کاهش آلودگی هوا مطرح کردند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم هم در این خصوص توسعه درختکاری و فضای سبز را امری ضروری خواند و گفت: هرچقدر بتوانیم فضای سبز پیرامونی و داخل شهر بپردازیم در حوزه زیست محیطی تاثیر مثبتی دارد که یکی از مشکلات این بخش تامین آب است.

سیدامیر سامع با بیان اینکه ما همچنان در بحث تامین منابع آب پایدار برای توسعه فضای سبز شهر مشکل داریم، اظهار کرد: شهر قم حق‌آبه‌ای که از رودخانه و چاه‌ها داشته نمی‌تواند دست پیدا کند و ما باید این اختیار را داشته باشیم که با ارقامی که برای شهر مطلوب باشد بتوانیم برداشت کرده و به دنبال آن توسعه فضای سبز را محقق کنیم.

وی تامین زمین مناسب را یکی دیگر از مسائل مهم در توسعه فضای سبز شهر عنوان کرد و افزود: پیشنهاد دادیم 3 هزار هکتار زمین محدوده شهر به شهرداری واگذار شود تا بتوانیم از آنها برای توسعه فضای سبز استفاده کنیم.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjoaei.uqeyyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما