جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 48738
منبع : خبرگزاری فارس
رئيس انجمن خوشنويسان استان قم خبر داد

شركت 400 نفر هنرجو در برنامه‌هاي انجمن خوشنويسان قم

قم نيوز : قم نیوز: رئيس انجمن خوشنويسان استان قم گفت: 300 تا 400 هنرجو به طور سالانه در برنامه‌هاي انجمن خوشنويسان شركت مي كنند و از آموزش‌هاي آن بهره‌مند مي‌شوند.
شركت 400 نفر هنرجو در برنامه‌هاي انجمن خوشنويسان قم
به گزارش قم نیوز، احسان پورنعمان، با بیان اینکه وظیفه ذاتی انجمن خوشنویسان رشد و اشاعه خوشنویسی است اظهار کرد: وظیفه اصلی انجمن خوشنویسان تربیت هنرجو است تا آنها را در اهداف خود یاری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نسیم مهر از سوی انجمن گفت: این جشنواره پنج دوره تا سال 92 اجرا شده بود که در این پنج دوره 17 هزار نفر دانش‌آموز شرکت کردند و 400 نفر برگزیدگان این جشنواره بودند.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قم خاطرنشان کرد: برگزیدگان طی سالیان مختلف پس از برگزاری این جشنواره با انجمن ارتباط برقرار کردند و تا کنون حدود 50 نفر از دانش‌آموزان به رده‌های بالای خوشنویسی رسیدند و برخی به صورت هنرمند از انجمن فارغ التحصیل شدند.

وی با بیان اینکه جشنواره نسیم مهر سال گذشته پس از سه سال وقفه به طور مجدد برگزار شد گفت: امسال 2 هزار نفر دانش‌آموز شرکت کردند و سطح کیفی کارها افزایش پیدا کرد و خوشنویسی وارد زندگی مردم و مدارس شد.

پورنعمان با اشاره به تعامل با مدیرکل آموزش و پرورش قم گفت: بر همین اساس کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش به عنوان شعبه انجمن خوشنویسان قم از ابتدای ترم گذشته راه‌اندازی شد و امیدواریم در سال‌های آینده هنرمندان و خوشنویسان خوبی در بین دانش‌آموزان تربیت شوند.

وی با بیان اینکه 300 تا 400 هنرجو به طور سالانه در برنامه‌های انجمن شرکت می‌کنند گفت: سعی می‌شود هنرجو مکان آموزش را مدرسه نداند بلکه خانه‌ دومی برای خودش در نظر بگیرد تا بهتر به یادگیری بپردازد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قم خاطرنشان کرد: انجمن سال گذشته همکاری با سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری داشت و مجموعه خانه هنر در محل بوستان شهدای آذر به انجمن واگذار شد و به این وسیله گالری خوبی در اختیار انجمن قرار گرفت.

وی عنوان کرد:‌ آموزش‌ها در قالب چهار خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث ارائه می‌شود و به صورت غیر رسمی و کارگاهی کلاس‌های آموزشی دیگر دنبال می‌شود، به عنوان مثال آموزش خط کوفی در تابستان در انجمن خوشنویسان و گالری شهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjoaex.uqeotzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما