شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب : 28668
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نرخ بیکاری فصل پاییز در استان قم به ۸ درصد رسید

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری استان عنوان کرد: آخرین نرخ بیکاری که اعلام شد در سه‌ماهه فصل پاییز برای استان قم ۸.۱ درصد اعلام‌شده است.
نرخ بیکاری فصل پاییز در استان قم به ۸ درصد رسید
گزارش قم نیوز ، نصرالله بازوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های دهه فجر این اداره اظهار داشت: برنامه‌های دهه فجر از سوی کارگران و کارفرماها برگزار می‌شود و ما نیز به‌عنوان ناظر در این برنامه‌ها حضور داریم.
 
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شکل‌گیری تشکیل کانون کارآفرینان افزود: تشکیل این کانون در قم سبب می‌شود تا فعالیت‌های ما رونق بیشتری داشته باشد و تعامل بین کارفرمایان و کارگران نیز به شکل حسنه برگزار شود.
 
وی تصریح کرد: در قم تعامل مطلوب کارگر و کارفرما رخ‌داده است و همه می‌دانند رونق اقتصادی به دست کارگران است و این رونق اقتصادی قم را در پی دارد.
 
بازوند با اشاره به رسالت خبرنگاران عنوان کرد: حساسیت خبرنگاران نشان‌دهنده وجود اشکال در عملکرد مجموعه‌ها است و مجموعه‌های دارای ضعف نیز از نگاه ریزبین خبرنگاران مخفی نمی‌مانند، بنابراین باید از اصحاب رسانه برای انعکاس اخبار صحیح تقدیر کرد.
 
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره اهداف کمیته کارگری و کارفرمایی گفت: این کمیته برای معرفی کارگران، کارفرمایان و تعاون گران شکل‌گرفته است، البته از 8 خانواده شهدای کارگری نیز در این کمیته تجلیل می‌شود زیرا حق بزرگی بر گردن همه ما دارند.
 
بازوند اظهار داشت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری ویژه کارگران نیز سبب می‌شود تا نشاط اجتماعی را در بین افراد مجموعه به وجود بیاوریم.
 
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: از دو سال گذشته بر اساس مصوبه شورای امنیت ملی 156 دفتر کفالت در کشور شکل گرفت که در استان قم نیز 18 دفتر کفالت وجود دارد و در حال حاضر 25هزار اتباع ساکن در استان کارت کار گرفته‌اند که همراه خانواده‌های تحت حمایتشان حدود 70 هزار نفر هستند.
 
وی گفت: در حال حاضر هیچ آماری از اتباع غیرمجاز در اختیار هیچ دستگاهی وجود ندارد و نمی‌توانیم ادعا کنیم چند نفر اتباع بدون روادید در استان زندگی می‌کند.
 
بازوند با اشاره به عملکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: هرماه جلساتی برگزار کرده‌ایم که بر اساس آن نقاط ضعف دستگاه بررسی و نقاط قوت دستگاه نیز تقویت می‌شود.
 
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد:  میانگین رسیدگی به دعاوی کارگری درگذشته 44 روز بوده است و با افزایش هیئت‌های تشخیص این میانگین رسیدگی به زیر بیست روز رسیده است.
 
وی با اشاره به برگزاری جلسات کارگروه جلسات اشتغال بیان کرد: تاکنون پنج جلسه کارگروه اشتغال برگزارشده است که ششمین جلسه اواخر بهمن‌ماه برگزار می‌شود تا مشکلات بیکاری استان بررسی شود.
 
مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ بیکاری استان عنوان کرد: آخرین نرخ بیکاری که اعلام شد در سه‌ماهه فصل پاییز برای استان قم 8.1 درصد اعلام‌شده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjome8.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما