جمعه ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 29838
با حضور شاعران اهل تسنن و تشیع؛

جشن شعر فاطمی «بانوی مهر» در بنیاد بین‌المللی اسراء برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: جشن شعرفاطمی «بانوی مهر» با محوریت زندگانی حضرت زهرا(س) باحضور شاعران اهل تسنن و شیعه از کشورهای مختلف اسلامی و با پیام آیت الله جوادی آملی درقم برگزار شد.
جشن شعر فاطمی «بانوی مهر» در بنیاد بین‌المللی اسراء برگزار شد
به گزارش قم نیوز، جشن شعر فاطمی«بانوی مهر»با محوریت زندگانی حضرت زهرا(س) پنج شنبه شب با پیام آیت الله جوادی آملی و آیت الله محسن اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی، نمایندگان دفاتر حضرات آیات علوی گرگانی و محقق کابلی و همچنین شاعران اهل سنت و شیعه از کشورهای مختلف اسلامی در بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیامی تصویری به این مراسم با تاکید بر لزوم شناخت ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: در زندگانی حضرت زهرا (س) علاوه بر بخش ولایت بحث مادری و تربیتی وی باید مورد توجه قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان جهان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) به عنوان سرور زنان عالم علاوه بر نقش الگودهی که واسطه فیض الهی به بشریت بوده‌اند، نقش بسیار مهم و ارزشمندی در تربیت افراد جامعه داشته اند و نباید ابعاد تربیتی ایشان را فقط به تربیت فرزندانشان خلاصه کنیم واز نقش وی در تربیت اجتماعی غاقل شویم.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در کمال لیاقت، فیض را از خداوند می‌گیرندو در کمال رعایت امانت آن را به دیگران وافراد جامعه می‌ دهند.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر روی برگزاری جشنواره شعر با موضوع تقریب مذاهب اسلامی داشته است و برنقش مهم ادبیات وشعر در نزدیکی بین مذاهب و فرق اسلامی تاکید دارد.

رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی گفت: اتحادیه جهانی زنان مسلمان با همکاری پژوهشگاه مطالعات تقریبی،وابسته به مجمع تقریب مذاهب اسلامی، جشنواره شعر«گل واژه بانوی مهر »را برای معرفی زندگانی حضرت زهرا(س)برگزار نموده است وعلاوه بر حضور شاعران شیعه واهل تسنن از کشورمان ۶ شاعر مطرح عرب زبان نیزدر این جشنواره حضور داشتند.

حجت الاسلام مختاری بااشاره به اهداف برگزاری جشنواره شعر بانوی مهر،خاطرنشان کرد: زندگانی کوتاه حضرت زهرا(س)سرشار از الگوهای علملی برای بانوان امروز است که این مفایهم می تواند درقالب های مختلف ادبی از جمله شعر به زبانهای مختلف به مردم جهان عرضه شود.

در این مراسم شاعرانی از کشورهای مختلف اسلامی به شعر خوانی به زبانهای فارسی، عربی انگلیسی درخصوص زندگانی حضرت زهرا(س) پرداختند.

حضور شاعران اهل سنت از مناطق جنوب شرق کشورمان وشعر خوانی آنان در این مراسم درباره حضرت زهرا(س)از نکات قابل توجه این شب شعر بود که مورد استقبال گسترده حاضرین قرار گرفت.

پس از آنکه یکی شاعران اهل سنت در جایگاه حاضر شد و به زبان بلوچی درباره نقش مادر شعری را قرائت کرد، بسیاری از حاضران خواستار ترجمه این اشعار شدند و او نیز ترجمه فارسی ابیات خود را برای حاضرین قرائت کرد.

سید حمیدرضا برقعی از شاعران آیینی کشورمان از جمله شاعرانی بود که در این مراسم به شعر خوانی پرداخت.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjooe8.uqehtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما