سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۵
کد مطلب : 32898
منبع : خبرگزاری حوزه
آیت الله مصباح یزدی:

آل سعود به دنبال نوکری بیشتر به آمریکا است

قم نيوز : قم نگار، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: آل سعود با کشتن مردم مظلوم یمن و کشتار حاجی ها به دنبال خوش خدمتی و نوکری بیشتر به آمریکا است.
آل سعود به دنبال نوکری بیشتر به آمریکا است
به گزارش قم نگار، آیت الله مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در همایش افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه معصومیه قم، ضمن محکوم کردن حادثه منا و تسلیت به خانواده های بازماندگان اظهار داشت: این اتفاق از حوادث بسیار ناگوار، تلخ و فاجعه بار در جهان اسلام بود، امیدواریم با همه تلخی هایی که داشت، مقدمه ای برای سقوط دولت ظلم و برپایی و ظهور دولت حق شود.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: آل سعود با کشتن مردم مظلوم یمن و کشتار حاجی ها به دنبال خوش خدمتی و نوکری بیشتر به آمریکا است، این دولت های ظلم، حاضرند آبرویشان بابت سوء مدیریت در حج در عالم ریخته شود؛ ولی از آن طرف حاضر هستند هر نوع خدمت و نوکری به اربابان خودکنند تا چند روز بیشتر بر تخت قدرت بنشینند.

عضو خبرگان رهبری افزود: آمریکاییها هم با این همه ظلم و جنایت، تنها به فکر اضافه کردن سرمایه خود هستند، اگر این حکومت های فاسق وظالم زره ای باور و اعتقاد به معاد و روز رستاخیز داشتند، و می فهمیدند که دنیا زور گذر بوده و کسی باقی نخواهند ماند، هرکز حاضر نمی شدند دست به جنایت بزنند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در ادامه با بیان اینکه شروع سال تحصیلی به منزله این است که خدا عمری دوباره عنایت کرده، بیان داشت: فرصت جدیدی به ما روی آورده، این فرصت یک نعمت جدید است و مهم بهره بردن از آن خواهد بود، چون همه چیز این دنیا مانند نعمت، فرصت و تحصیل در حوزه علمیه زودگذر است.

عضو خبرگان رهبری گفت: انسان زمانی که به نعمت توجه می کند، غفلت و ناسپاسی از او دور می شود و چشم او به حقایق عالم باز می شود، در این صورت قطعا نعمت او افزایش پیدا خواهد کرد؛ بنابراین با قدر دانستن نعمت، حسرت و افسوس از انسان هم دور می شود و بعدا هم غصه دار نمی شود.

ایشان اظهار داشت: با مراجعه به قرآن متوجه می شویم که ریشه همه بلاها، گرفتاریها و رنج ها، غفلت است و هرچه انسان به آگاهی رسیده و توجه خود را بیشتر می کند از حسرت هم نجات پیدا خواهد کرد.

آیت الله مصباح یزدی خاطر نشان ساخت: مهمترین نکته برای هر انسانی و به خصوص طلاب این است که بدانند برای چه به دنیا آمده اندو با تحصیل و فراگیری علوم حوزوی به دنبال چه چیزی هستند؛ شناخت هر یک از این مسائل می تواند آینده خوبی برای انسان ترسیم کند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اگر بخواهیم سال خوب و مبارکی از همه لحاظ (که یکی موفقیت در تحصیل و کار است) داشته و گرفتار پشیمانی و غم غصه و حسرت نشویم، لازم است فکر کنیم برای چه چیز انسان خلق شده و سرنوشت بشر چه خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری افزود: این سؤالات برای همه جواب دارد، ولی چون غفلت داریم و توجه ای وجود ندارد، دچار سرگردانی در رفتار و اخلاق می شویم و به جای اینکه به مقام قرب الهی برسیم از آن دور می شویم.

ایشان با بیان اینکه خدا برای اینکه انسان به مقام قرب برسد، دو نوع عقل به انسان داده که یکی ظاهری و دیگری باطنی است، گفت: عقل باطنی همان انبیاء الهی و اولیاء هستند که خدا در اختیار بشر گذاشته و عقل ظاهری هم همان چیزی است که در در درون همه انسانها قرار دارد.

برای جهانی شدن اسلام ناب تلاش کنیم

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه داشتن نعمت عظیمی چون امنیت، مسلمان و شیعه بودن و حضور در عصری که بهترین زمان است، تکلیف انسان را سنگین تر می کند، خاطر نشان ساخت: تکلیف به معنای این است که قدر نعمت را بدانیم، ادای نعمت نماییم و برای پیشرفت مکتب شیعه و جهانی شدن اسلام ناب تلاش کنیم و در نهایت اینکه خود سازی و تهذیب نفس را فراموش نکنیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به ذکر یک خاطره هم اشاره کرد و اظهار داشت: مسؤلین دانشگاه شیلی از بنده برای سخنرانی دعوت کردند، قبل از سخنرانی جلساتی با مسؤلین دانشگاه داشتم آنها می گفتند ما امیدی با جوانان خود نداریم، چون فرهنگ الحادی آمریکا این جوانان را از ما گرفته و شما از شخصیتی چون امام خمینی(ره) بهره می برید.

آیت الله مصباح یزدی افزود: رئیس این دانشگاه به من پیشنهاد داد دانشگاه را در اختیار شما می گذاریم، ولی شما آداب و رسوم و برنامه تربیت دینی و اخلاقی اسلام ناب را به این جوانان بیاموزید تا از فرهنگ الحادی غرب نجات پیدا کنند.

ایشان گفت: تکلیف یعنی قدر نعمت را دانسته و بدانیم در چه جایگاهی قرار داریم، برای چه به این عالم آمده ایم و جوانان شیعی باید به دنبال چه چیزی باشند و برای رسیدن به آن چه برنامه هایی را باید اجرا کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjooet.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما