يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب : 48828
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی

رتبه بندی واحدهای طیور برای اولین بار در کشور/ فعالیت 600 واحد پرورش طیور

قم نيوز : قم نیوز: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: در راستای اصلاح ساختار و تهیه شناسنامه برای واحدها، برای اولین بار در کشور واحدهای طیور رتبه بندی می شوند.
رتبه بندی واحدهای طیور برای اولین بار در کشور/ فعالیت 600 واحد پرورش طیور
به گزارش قم نیوز، حسین علی بیگی با بیان این که استان قم بالاترين تراكم واحدهاي مرغداری در سطح كشور را دارد گفت: به منظور كاهش آلودگي، ارتقاء بهره وري منابع توليد، بهبود كيفي توليدات و اقتصادي کردن توليد، اصلاح ساختار واحدهای طيور اولويت اصلي اين معاونت در سال 96 در زمينه طيور است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: در اين راستا طرح، گردش كار و نحوه اجرا تهيه شده و در سال گذشته حدود بيست واحد نسبت به اصلاح اساسي ساختار واحد خویش اقدام کرده اند.

وی با اشاره به صدور شناسنامه به واحدهای طیور گفت: تعداد 210 فقره شناسنامه برای واحدهای طیور بمنظور اجراي مقدمات طرح صادر شده است و اطلاعات در سامانه مربوطه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در طرح اصلاح ساختار با در نظر گرفتن اصول فني (وضعيت ساختمان، تاسيسات، تجهيزات و سایر مواد)، اصول بهداشتي، مديريتي (ضريب تبديل ، تعداد تلفات و سایر موارد)، ميزان همكاري واحدها در اجراي طرح ها و ساير اصول كيفي با همكاري اداره كل دامپزشكي و  تشكل ها نسبت به رتبه بندي واحدهاي طيور براي اولين بار در كشور اقدام شده است.

علی بیگی بیان داشت: بر اين اساس صدور مجوز جوجه ريزي و پولت ريزي، ميزان خدمات، فاصله جوجه ريزي، صدور و تمديد پروانه بهره برداری واحدهای طیور بستگي به رتبه واحد دارد  .

وی با اشاره به این که حدود 600  واحد پرورش طیور در استان قم فعال است گفت: از این تعداد 309 واحد مرغداري گوشتي به ظرفيت پنج میلیون و 704 هزار و 780 قطعه و 166 واحد مرغداري تخمگذار (داراي پروانه صنعتي) به ظرفيت هشت میلیون و 219 هزار و 630 قطعه است.

وی بیان داشت: 59 واحد پولت تخمگذار به ظرفيت 6 میلیون و 454 هزار و 738 قطعه در حال فعاليت است.

وی به تسهیلات ارائه شده به واحدهای طیور خبر داد و گفت: در سال گذشته، تعداد 58 واحد مرغ گوشتي به ميزان 103 هزار و 20 ميليون ريال و 39 واحد مرغ تخمگذار به ميزان 246 هزار و 460 ميليون ريال از تسهيلات بهين ياب بمنظور فعال سازي واحدهاي خود بهره مند شده اند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjooex.uqeo8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما