دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب : 37398
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

حضرت زهرا(س) بهترین الگوی زندگی برای انسان‌ها است

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: حضرت زهرا نه تنها برای زنان بلکه برای تمام انسان‌ها بهترین الگوی زندگی است چنانکه وقتی خداوند عالم را خلق کرد، به وسیله وجود ایشان تمام عالم را روشن کرد.
حضرت زهرا(س) بهترین الگوی زندگی برای انسان‌ها است
به گزارش قم‌نیوز، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی صبح امروز در دیدار با اعضای شورای هیئات مذهبی استان قم و مرکزی با اشاره به آیه۷ سوره محمد اظهار داشت: اینکه خداوند در عین بی‌نیازی به انسان‌ها ما را مورد خطاب قرار می‌دهد و از ما طلب یاری و نصرت می‌کند، نیازمند توجه و تامل است.

مرجع تقلید شیعیان با طرح این پرسش که یاری خداوند توسط انسان چگونه است، افزود: ائمه معصوم(ع) در پاسخ به این سوال به نقش اسباب در یاری و نصرت به خدا و دین خدا اشاره کرده‌اند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه انسان محبوب‌ترین موجودات نزد خداوند است، تصریح کرد: خداوند متعال محبوب‌ترین چیز را برای محبوب‌ترین مخلوق خود می‌خواهد به همین دلیل از طریق انبیا ما را هدایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: خداوند به وسیله آیات رأفت و رحمت انسان‌ها را هدایت می‌کند تا در مسیر حق و روشنایی قدم بردارند تا در ‌‌نهایت به رستگاری و بهشت خداوند دست پیدا کنند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه حرکت شورای هیئات مذهبی برای هدایت جامعه و جوانان حرکت خداپسندانه‌ای است، گفت: در زمان غیبت امام زمان(عج) این حرکت‌ها مورد پسند ایشان واقع می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: حضرت زهرا نه تنها برای زنان بلکه برای تمام انسان‌ها بهترین الگوی زندگی است چنانکه وقتی خداوند عالم را خلق کرد، به وسیله وجود ایشان تمام عالم را روشن کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اعلام اینکه حضرت ولی عصر (عج) می‌فرماید "مادرم زهرا (س) اسوه من است"، افزود: اسوه ویژگی خاصی دارد که لزوم پیروی از وی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: در جامعه ما هم دوا و هم درد وجود دارد و مداوای دردهای جامعه به عهده افرادی است که آسیب‌های جامعه را شناسایی کرده‌اند و رذائل را هم از وجود جامعه و خود برطرف می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjotet.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما