يکشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 46398
منبع : خبرگزاری فارس
آيت‌الله علوي گرگاني مطرح كرد:

نهادينه‌سازي سنت‌هاي حسنه بين جوانان

قم نيوز : قم نیوز: يكي از مراجع تقليد گفت:‌ هر كسي در بين مردم سنت حسنه قرار دهد علاوه بر اينكه اجر خود را دريافت مي‌كند به همان نسبت اجر كساني كه عمل به دستورات دارند نيز براي او ثبت مي‌شود بنابراين شايسته است سنت‌هاي حسنه در بين جوانان نهادينه شود.
نهادينه‌سازي سنت‌هاي حسنه بين جوانان
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از رابطان کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش اظهار کرد: امیدوارم در کار خود موفق باشید و بتوانید جوانان را کمک کنید برای این کار باید اهل عمل باشید.

وی با اشاره به راه‌های نزدیکی به خدا و دعوت بندگان به پروردگار گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند اگر خدا را دوست دارید راه نزدیک شدن به خدا این است به اهل بیت(ع) نزدیک شوید، پیرو من باشید و این مکتب را بشناسید.

این مرجع تقلید عنوان کرد: هر کس از مکتب پیامبر اکرم(ص) پیروی کند خدا او را دوست دارد بنابراین خداوند محبت خود را در محبت پیامبر و اهل بیت(ع) قرار داده است و کسی نمی‌تواند خدا را دوست داشته باشد ولی به اهل بیت(ع) محبت نداشته باشد.

وی با بیان اینکه همه گرفتار و گناهکار هستند گفت: هر کسی به احوال خود آگاه است، باید کاری انجام دهیم که خود و دیگران را اصلاح کنیم و پیامبر اکرم(ص) فرمود عوام مردم اصلاح نمی‌شوند مگر آنکه خواص اصلاح شوند وخواص امت من، علما و امرا هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد:‌ رهبری جامعه در دست علما است و فرماندهان از دیگر افراد هستند که در هر منطقه فعالیت دارند.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: انسانی که حکومت کشورها را در دست دارد مسؤولیت او به همان نسبت افزایش پیدا می‌کند اگر چنانچه سران، مسؤولان جامعه و کسانی که بار تکلیف روی دوش دارند اصلاح شوند، جامعه اصلاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ کسانی که رابط بین حوزه و دانش‌آموزان هستند باید در ابتدا خود را اصلاح کنند و از خدا بخواهند به آنها کمک کند تا جامعه اصلاح شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه فرزندان را با کمک پروردگار هدایت کنید تا به خدا نزدیک شوند گفت: با انجام چنین امری خداوند به عمل شما پاداش می‌دهد و کسانی که به برکت شما هدایت می‌شوند، پاداش دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: هر کسی در مردم سنت حسنه قرار دهد علاوه بر اینکه اجر خود را دریافت می‌کند اجر کسانی که عمل به دستورات دارند نیز برای او ثبت می‌شود بنابراین شایسته است سنت‌های حسنه در بین جوانان نهادینه شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کسی که در جامعه روش‌ها و عادت‌های نادرستی می‌گذارد به دلیل آنکه آن سنت نادرست را گذاشته در قبر عذاب می‌شود.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcjotex.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما