جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب : 51158
منبع : خبرگزاری فارس
یادبود شهدای روحانی مدافع حرم

شهید موسوی ناجی و تأکید بر دفاع از دین و ناموس

قم نيوز : قم نیوز: او از شهدای روحانی مدافع حرم است که در خاک مقدس شهر خون و قیام، مأوا دارد؛ شهیدی که وظیفه همیشگی اش را دفاع از دین و ناموس می دانست و آن را به دیگران هم توصیه می کرد.
شهید موسوی ناجی و تأکید بر دفاع از دین و ناموس
شهید موسوی ناجی و تأکید بر دفاع از دین و ناموس
به گزارش قم نیوز، روزهای پایانی تیر ماه، سالروز شهادت یکی از شهدای روحانی مدافع حرم است؛ شهیدی که افتخار طلبه بودن را از آنِ خود کرده بود و در نهایت، تبلیغ حقیقی را در حضور در میدان جهاد با دشمنان تکفیری دانست و در همین راه، آسمانی شد.

او حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی ناجی، از طلاب روحانی ساکن در قم است.

سید محمد از زمانی که خود را شناخت، در مسجد و هیئت‌های مذهبی و پایگاه بسیج رفت و آمد می‌کرد و به تعبیر دیگر در همین رفت و آمد بین منزل و مسجد و هیئت، بزرگ شد و به مدرسه رفت.

او که از همان سنین نوجوانی در زمینه آموزش قرآن و مدح اهل بیت (ع) هم فعالیت می‌کرد، خیلی زود به یادگیری دروس دینی و علوم آل محمد (ص) علاقمند شد و زانوی شاگردی در دروس استادان حوزه علمیه قم بر زمین زد.

شاید همین درس‌ها و علوم الهی بود که وی را با دنیای جهاد حقیقی آشنا کرد تا برای مقابله با نیروهای تکفیری و دشمنان خونخوار اسلام ناب داوطلب شود.

نقل است که وقتی برخی از دوستان و همراهانش، از وی می‌خواستند تا در امر تبلیغ و تداوم تحصیل دروس حوزوی فعالیت کند، از او چنین می‌شنیدند: "تبلیغ دین را باید به افراد میانسال و سالمندان سپرد؛ ما جوانان که از نعمت جوانی بهره مندیم؛ باید از این نعمت استفاده کنیم و در میدان جهاد حقیقی و عملی دفاع از دین خدا وارد شویم و به یاری برادران مسلمان و مظلوممان بشتابیم."

چنین بود که حجت الاسلام سید محمد موسوی، خود نیز چنین کرد. داوطلب اعزام به عراق شد و به نبرد با دشمنان دین خدا پرداخت؛ دشمنانی که در ظاهر نام اسلام و مسلمان را بر خود دارند؛ اما در باطن، بویی از اسلام و حقیقت استشمام نکرده بودند.

او در حالی بارها به جبهه‌های دفاع از حق رفت که همسر و و فرزند و خانواده هم نتوانستند مانع او شوند، به‌ویژه فرزند خردسالش، سید حسین که در زمان اعزام او، تنها دو سال داشت.

سرانجام این مبلّغ مجاهد در مانند چنین روزهایی از تیر ماه، در فلّوجه عراق و در نزدیکی شهر مقدس سامرا به شهادت رسید.

تنها چند روز بعد، پیکر مطهر او را به شهر مقدس قم منتقل کردند تا پس از تشییع از مسجد امام حسن عسکری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و اقامه نماز توسط آیت الله کعبی، برای خاکسپاری به گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) منتقل شود.

او در حالی به شهادت رسید که وظیفه همیشگی اش را دفاع از دین خدا و ناموس اسلام می‌دانست و این نکته را بارها به دوستان خود متذکر شده بود.

و اما یکی از نکات جالب توجه در مراسم تشییع و تدفین و البته یادبودهای برگزار شده برای این شهید روحانی مدافع حرم، صبر و استقامت و البته کلام نافذ مادر این شهید بود؛ آنجا که می‌فرمود:

"پس از سید محمد، سایر پسرانم را هم عازم میدان رزم می‌کنم تا آنان نیز افتخار جهاد و مبارزه را در راه خدا بیابند."

این بانوی مومن و پارسا ضمن شُکر به درگاه الهی برای شهادت فرزندش، از حضرت حق طلب صبر زینبی می‌کرد تا اجرش را در مصیبت شهادت فرزند از دست ندهد.

و این نیز، جملات دیگری از اوست که در همان روزهای شهادت فرزندش به یادگار مانده است:

"آمریکا و استکبار جهانی کورخوانده اند ... آنها هر قدر هم توطئه بچینند؛ ما مادران، چنان فرزندان شیر پاک خورده‌ای را در مکتب اسلام تربیت کرده‌ایم که همه نقشه‌هایشان را نقش برآب خواهند کرد ... ."

و این روزها، سالروز شهادت این شهید روحانی مدافع حرم گرامی داشته می‌شود.

او در حقیقت ادامه دهنده راه شهدای روحانی مدافع حرم مانند شهیدان حجج اسلام والمسلمین، محمدمهدی مالامیری (مشهور به ابوقاسم)، علی تمام زاده (مشهور به ابوهادی)، صالح حسن زاده، جابر زهیری، مصطفی خلیلی، علی اصغر فاطمی تبار، محمدعلی قلی زاده و مجید محمدی است؛ شهدایی که برای همیشه بر تارک حوزه‌های علمیه و به‌ویژه حوزه علمیه قم می‌درخشند و نشان می‌دهند که علم الهی؛ نورانیّت می‌آورد و به لقای باشکوه پروردگار ختم می‌شود.

و این، راهی است بی پایان که همه شیفتگان و دلسوزان دین و مکتب را به خود فرا می‌خوانَد تا جاودانگی همیشگی اسلام را برای جهانیان تشریح کنند و آن را بر بلندای همه قله‌ها، فریاد بزنند که "إنّ الدّینَ عِندَ اللهِ الإسلام ... ."

انتهای پیام/137
https://qomnews.ir/vdcjovei.uqevizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما