چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : 42158
منبع : روابط عمومی شهرداری قم
شهردار قم مطرح کرد

لزوم حفظ جایگاه مردمی هیئات مذهبی

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: سرمایه هیئات مذهبی و ارتباط با فرهنگ حسینی نباید دولتی شود و جایگاه مردمی آنها نباید تحت الشعاع قرار بگیرد.
لزوم حفظ جایگاه مردمی هیئات مذهبی
به گزارش قم نیوز، مرتضی سقائیان نژاد در دیدار اعضای شورای هیئات مذهبی استان قم، با بیان اینکه عشق به امام حسین(ع) و راه ایشان سرمایه ما است، اظهار کرد: این سرمایه‌ای است که انقلاب اسلامی را نگه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه با الهام از مکتب عاشورا پیروزی در دوران دفاع مقدس رقم خورد خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا موجب شد جنگی شکل بگیرد که دفاع ملت ایران در آن در نوع جنگ های کلاسیک در دنیا بی‌نظیر بود.

شهردار قم با تاکید بر اینکه نهضت حسینی در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشته شد، افزود: سرمایه هیئات مذهبی و ارتباط با فرهنگ حسینی نباید دولتی شود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه مردمی هیئات مذهبی نباید تحت‌الشعاع قرار بگیرد، اظهار کرد: هیئات تنها برای امام حسین(علیه السلام) و محرم نیست و باید در شادی اهل بیت(علیهم السلام) هم برنامه‌های مناسب برگزار شده و شور محرم در ایام دیگر نیز باشد.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر اینکه شهرداری آماده هرگونه آمادگی با هیئات مذهبی شهر هستند، گفت: شهرداری برای فراهم آوری بسترهای فعالیت فرهنگی هیئات آماده همکاری است.

وی با تاکید بر ضرورت پایداری مدیریت ها برای اقدامات اثربخش در سطح شهر گفت: باید به شرایطی برسیم که اقدامات محله محور را با همکاری هیئات اجرایی کنیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjovex.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما