پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : 38478
منبع : خبرگزاری شبستان
آیت الله مکارم شیرازی:

کانون های فرهنگی هنری مساجد باید توسعه یابد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اقدامات وزارت ارشاد در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: اقدامات خوبی انجام می شود اما باید در توسعه این کانون ها تلاش بیشتری شود تا شاهد راه اندازی کانون های فرهنگی هنری بیشتری در کشور باشیم.
کانون های فرهنگی هنری مساجد باید توسعه یابد
به گزارش قم نیوز،  آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید امروز در دیدار با جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات وزارت ارشاد گفت: این وزارتخانه وظیفه مهمی بر عهده دارد و مسئولیت آن با تمام وزارتخانه ها متفاوت است.

وی گفت: آن چیزی که جمهوریت ایران را اسلامی می کند این وزارتخانه است و وظیفه سنگینی دارد و با همه وزارتخانه ها متفاوت است. نظارت بر بخشی از رسانه ها، کتاب ها، موضوع سینما و...  برعهده وزارت ارشاد است که باید به نحو مطلوب انجام دهید.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اقدامات دشمنان گفت: دشمن به دنبال گسترش هجمه های فرهنگی است و این مقاومت ملت ایران به دلیل مذهبی بودن و اسلامی بودن مردم است. اگر ما حرف اول را در منطقه می زنیم به این دلیل است که نظام اسلامی هستیم.

این مرجع تقلید با اشاره به حرف های بی اساس اوباما گفت: ما در کنگره ضد تکفیری ها نشان دادیم که چه کسی مدافع تروریست و چه کسی ضد تروریست است. در دنیای امروز دروغ زیاد است اما این دروغ را همه دنیا فهیمده اند و می خواهند ما را از درون بپوسانند.

وی گفت: در حال حاضر سایت ها و ماهواره های فاسد در حال غوغا کردن است و چه اثرات منفی در جامعه دارد، بر اثر بد آموزی ها همچنین ارتباط های قبل از ازدواج را داریم که بعد از ازدواج هم رها نمی شود که اینها موجب طلاق و فساد می شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: منطقه فضای مجازی یکی از فضاهایی است که دشمن می خواهد تلاش کند تا از آن طریق علیه اسلام تلاش کند و باید مراقب باشیم که محتوای خوبی نیز ما ایجاد کرده و در این فضای مجازی ارائه کنیم.

این مرجع تقلید گفت: منطقه آسیب پذیر دوم شما، سینماها هستند که این سینماها مرکزی شده اند که وضعیت خوبی ندارند و همین ها نشر دهنده بی بند و باری هستند، سینما باید باشد اما فیلم ها باید کنترل شده باشد. ما با غربی ها در این زمینه فرق داریم و ما خط های قرمزی داریم که باید رعایت شود.

وی گفت: یک عامل موضوع بد حجابی و بی حجابی همین صحنه های فیلم هاست و موضوع حجاب که یک موضوع دینی است به عنوان یک موضوع سیاسی تبدیل شده است، دشمن در این زمینه نیز تلاش کرده و با راه اندازی کمپین های مختلف می خواهد به دنبال سیاسی کردن حجاب هستند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: منطقه آسیب پذیر سوم موضوع کتاب ها و رسانه های مکتوب است که مشغول هستند، باید مراقب آسیب های دشمن باشیم چرا که کتاب هایی را منتشر می کنند که از دست در می رود و باید نظارت بیشتری داشته باشید.

این مرجع تقلید افزود: وزارت ارشاد اسلامی، پسوند اسلامی دارد و باید نهایت دقت را داشته باشد تا مباحث اسلامی را گسترش دهد.

وی با اشاره به اقدامات وزارت ارشاد در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: اقدامات خوبی انجام می شود اما باید در توسعه این کانون ها تلاش بیشتری شود تا شاهد راه اندازی کانون های فرهنگی هنری بیشتری در کشور باشیم.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اگر 77 هزار مسجد کشور ما کانون فرهنگی هنری داشته و فعال شوند، اقدام گسترده ای رخ داده و شاهد انقلاب فرهنگی خواهیم بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjoxet.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما