قم نيوز : قم نیوز: شورای اسلامی شهر قم در رویه اخیر خود، جلسات خود را بدون حضور خبرنگاران و به شکل غیر علنی برگزار می کند و به واقع، مردم دیگر از آنچه در این شورا می گذرد، با خبر نمی شوند.
مردم و خبرنگاران، نامحرمان جلسه‌های غیر علنی شورای شهر قم
به گزارش قم نیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، بیست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر قم غیر علنی برگزار می شود.این در حالی است که بیست و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم پس از دو ساعت غیر علنی برگزار شد و خبرنگار خبرگزاری تسنیم از قم که تنها فرد رسانه ای حاضر در جلسه بود مجبور به ترک جلسه شد.
 
در جلسه بیست و ششم نیز خبرنگار تسنیم در جلسه حضور یافت اما به طور غیر منتظره ای با غیر علنی بودن جلسه مواجه شد. جلسه ای که درباره یکی از پروژه‌های مهم عمرانی قم در آن صحبت می شد و حق مردم قم است که بدانند کدام یک از کسانی که به آنها رای داده اند، جلوی اجرای پروژه‌های کلان را گرفته اند.
 
از ابتدای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قم منتظر این بودیم که اهالی رسانه نیز در جلسات شورای اسلامی شهر قم را پیدا کنند و از جزئیات مصوبات و طرح های که در جلسات مطرح می شود مطلع شوند که در آغاز به خوبی صورت می گرفت اما متاسفانه شاهد این هستیم که  جلسات علنی پس از مدتی غیر علنی ادامه پیدا می کنند.
 
سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که در  جلسات غیر علنی شورای اسلامی شهر چه طرح های مطرح و از کدامین طرح ها و پروژه های عمرانی صحبت می شود و آیا بهتر نیست اعضای شورای اسلامی شهر قم جلسات خود را در حضور خبرنگاران برگزار کنند تا شهروندان قمی در جریان فعالیت های شورای اسلامی شهر قم قرار گیرند؟!
 
جلسات شورای اسلامی شهر قم به منظور تصویب طرح های پیشنهاد شده از سوی شهرداری یا اعضای شورای اسلامی شهر قم در کمیسیون های شورای اسلامی شهر قم  مطرح می شود و پس از آن در جلسات علنی مطرح می شود این طرح ها یا تصویب یا به بررسی مجدد گذاشته می شود.
 
بسیاری از طرح های مهمی که در جلسات شورای اسلامی شهر قم مطرح می شود پس از اینکه اعضا نظرات خود را درباره آن طرح بیان می کنند دوباره به کمیسیون مربوطه برگردانده می شود و در مواقعی که از اعضا سوال می پرسیم که چرا این طرح دوباره در حال بررسی است با این پاسخ مواجه می شویم که طرح مهمی است و باید همه جوانب آن بررسی شود. سوال این است که مگر قبلا در کمیسیون جوانب طرح بررسی نشده است که به صحن شورا آورده می شود؟
 
از سوی دیگر در جلسات علنی شاهد این هستیم که مباحثی چون سفر به مشهد مقدس یا خرید پژو پارس مورد تصویب واقع می شود یا خرید املاک مردم مورد بحث قرار می گیرد اما مباحث کلان، چندین بار به کمیسیون ارجاع می شود. این جلسات غیر علنی است که در آنها لایحه های دو فوریتی بدون هیچ سابقه ای مطرح می شود و ناگهان با رای نصف شورا، تکلیف یک پروژه حساس در هم پیچیده می شود! به واقع اگر نظارت فرمانداری بر مصوبات شورای شهر نبود، معلوم نبود چه بر سر پروژه‌های عمرانی قم می آید زیرا امکان این هست که هر پروژه ای که در آن سرمایه گذاری های عظیم انجام شده است، ناگهان، با رای نصف اعضای حاضر در جلسه، تعطیل شود!
 
آیا بهتر نیست قبل از آنکه این طرح ها در جلسات علنی مطرح شود به طور دقیق بررسی و پس از آن در جلسات علنی مطرح شود؟! و آیا بهتر نیست این جلسات با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه تشکیل شود تا اگر اعضای شورای اسلامی شهر قم نکته کوچکی را در طرح ها فراموش کردند خبرنگاران به آنهاگوشزد کنند و آیا شورای اسلامی شهر قم احساس نمی کنند با حضور خبرنگاران عملکرد شورای اسلامی شهر قم بهتر به گوش شهروندان قمی می رسد؟
 
امید است که پس از این شورای اسلامی شهر قم خبرنگاران را در جلسات خود راه دهند و دوباره شاهد تعامل خوبی میان اصحاب رسانه و شورای اسلامی شهر قم باشیم.
 
انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdcjoxev.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما