سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۴۲
کد مطلب : 13448
منبع : قم نیوز
قائم مقام معاون سرمایه‌گذاری شهرداری قم عنوان کرد

استفاده از مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار شهری

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم بر نقش گسترده مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار شهری تاکید کرد.
استفاده از مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار شهری
به گزارش قم نیوز، مجید فتح‌اللهی با بیان اینکه همکاری و مشارکت مردمی مهمترین عامل در تامین منابع مالی شهرداری‌هاست اظهار کرد: از این رو موضوع سرمایه‌های اجتماعی به مفهوم یک کنش اجتماعی که بهینه‌سازی عملکردهای اقتصادی را در پی دارد از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: بر این اساس بهره‌گیری از سرمایه‌های محلی می‌تواند در تامین مالی شهرداری‌ها راهگشا باشد و در مناطقی که تمایل به سرمایه‌گذاری دارند این موضوع اهمیت مضاعفی دارد.

قائم مقام معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه مردم به عنوان سرمایه‌گذاران بالقوه می‌توانند با مشارکت در بخش‌های محلی موجب افزایش درآمد شهرداری‌ها شوند، گفت: اقتصاد نوین شهری بر این اساس بنا گذاشته شده و تجربه موفق آن در دیگر کشورها دیده می‌شود.
وی ادامه داد: از آنجا که شهرداری‌ها نهادهای دولتی نیستند می‌توانند در بسیاری از حوزه‌هایی که بخش خصوصی ورود پیدا می‌کند حضور یابند یا از آنها حمایت کنند.

فتح‌اللهی موسسات مالی سرمایه‌گذار را یکی از ابزارهای دیگر این موضوع دانست و خاطرنشان کرد: این موسسات به دنبال کار بر روی پروژه‌های سودآور هستند و به یقین از طرح‌های عمران و توسعه شهری استقبال خواهند کرد.

قائم مقام معاون سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با اشاره به فروش اوراق مشارکت به عنوان یکی از راهکارهای تامین منابع مالی پروژه‌های شهری در سطح جهان گفت: شهرداری قم هم در همین راستا با فروش ۴ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ویژه طرح ملی بلوار پیامبر اعظم(ص) گام بسیار مهمی در به سرانجام رساندن آن برداشت.

وی افزود: تاسیس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی و نیز صندوق ذخیره شهرداری راهی برای هدایت جریان‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری در زمینه جذب سرمایه‌گذاران هستند.

فتح‌اللهی با اشاره به نقش گسترده مشارکت‌های مردمی در توسعه پایدار شهری بیان داشت: تغییر نگرش مدیریت شهری از عوارض‌محوری به استفاده از ابزارهای نوین تامین منابع مالی، در دو سال اخیر مورد توجه مدیریت شهری قم قرار گرفته و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم نیز در همین راستا برگزار شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjoxev.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما