دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 50078
منبع : روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم
مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم مطرح کرد:

تمهیدات شهرداری قم جهت برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم از پیش‌بینی تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به همشهریان در روز عید سعید فطر خبر داد.
تمهیدات شهرداری قم جهت برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر
به گزارش قم نیوز، سید محسن میرهادی با بیان اینکه تمام پیش‌بینی‌های لازم برای خدمات رسانی به همشهریان و زائرین در روز عید سعید فطر صورت گرفته است، اظهار کرد: در راستای ارتقاء کمی و کیفی خدمات رسانی شهرداری در سطح مناطق هشت‌گانه با محوریت هسته مرکزی شهر، محدوده حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران تمهیدات لازم اندیشیده شده و ضمن پاکسازی شهری برنامه‌های لازم برای تامین ایمنی و حمل و نقل همشهریان صورت گرفته است.

وی کنترل تنظیف و مناسب‎سازی محیط شهری از طریق نصب پرچم‎، الوان‎ها و بنرهای متناسب با این ایام، نظافت و شستشو و لایروبی انهار و آماده‎سازی محیط‎های پیرامون مساجد، اطراف حرم مطهر و مکان‎های برگزاری نماز عید برای برگزاری هرچه مطلوب‎تر مراسمات و آماده‎سازی شهر، را از جمله اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی شهر برای روز عید سعید فطر عنوان کرد.

میرهادی گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو و حضور خیل عظیم زائرین حرم کریمه اهل بیت (س) و نمازگزاران مسجد مقدس جمکران ضمن آماده‎باش کلیه نیروهای خدماتی، فضای سبز و ستادی، آماده‎سازی کلیه بوستان‏های سطح شهر خصوصا بوستان‎های مبادی ورودی شهر و هسته مرکزی پیرامون حرم کریمه اهل بیت (س) و مسجد مقدس جمکران صورت گرفته است.

وی با اشاره به پیش بینی تمهیدات رفاهی مورد نیاز زائرین اعم از نمازخانه، سرویس‎های بهداشتی، مبلمان پارکی، غرفه‎های تأمین ارزاق و مایحتاج زائر در راستای خدمات‎رسانی مطلوب به شهروندان و زائرین، گفت: همچنین برنامه‌ریزی لازم برای اسکان موقت زائرین در ایام تعطیلات در کمپ‌های اختصاصی انجام شده است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به فعالیت نیروهای سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر در این ایام، اظهار داشت: در راستای تأمین ایمنی مراسمات اکیپ‎های سازمان آتش‏نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی شهر پیرامون حرم مطهر کریمه اهل بیت (س)، مبادی ورودی شهر و مسجد مقدس جمکران در قالب اکیپ‎های پیاده و خودرویی مستقر هستند.

میرهادی آماده باش نیروها، ماشین آلات و تجهیزات آتش‎نشانی و موتور سیکلت‎هایEFT و ایستگاه‏های آتش‎نشانی در تعطیلات عید سعید فطر را یادآور شد و تصریح کرد: تانکرهای ویژه آب شرب بهداشتی و وضو در اطراف حرم مطهر برای نمازگزاران مستقر خواهند بود.

وی اعزام بالابر برای تصویربرداری مراسم نماز عید فطر را مورد توجه قرار داد و گفت: همچنین اکیپ‏های مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در راستای کنترل ناهنجاری‎های اجتماعی از قبیل سد معبر، متکدیان و... پیرامون مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت (س) فعالیت خواهند کرد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم در ادامه خدمات‏ دهی وسائل نقلیه عمومی در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در راستای خدمات حمل و نقل همگانی سازمان تاکسی‏رانی و اتوبوسرانی در این ایام در آماده‎باش کامل هستند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjoyei.uqeyazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما