جمعه ۱۲ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : 31213
رئیس سازمان صنعت قم:

۴۴ واحد صنعتی قم از حالت رکود خارج شده است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: ‌۳۵۹ واحد صنعتی در استان قم با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۳ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۸ هزار نفر راکد است که از سال گذشته تاکنون ۴۴ واحد با تلاش مسئولان استانی از حالت رکود خارج شده است.
۴۴ واحد صنعتی قم از حالت رکود خارج شده است
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری پنج شنبه شب در مراسم تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان قم با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به عرصه صنعت، معدن و تجارت دارد، اظهار داشت: اشتغال و سرمایه‌گذاری مورد توجه مدیران قمی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات مختلفی در حوزه صنعت، معدن و تجارت در قالب برنامه ششم اجرایی می‌شود، تصریح کرد: فعالیت در این حوزه نیازمند همت مضاعف است؛ اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ پروانه صنعتی صادر و با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اشتغال ۵۴ هزار نفر ایجاد شده و در میان این پروانه‌ها ۲ هزار و ۲۰۰ واحد فعال هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: ‌۳۵۹ واحد صنعتی در استان قم با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷۳ میلیارد ریال و اشتغال بیش از ۸ هزار نفر راکد است که از سال گذشته تاکنون ۴۴ واحد با تلاش مسئولان استانی از حالت رکود خارج شده و به قشر صنایع فعال پیوسته است اما امیدواریم دیگر واحدهای راکد نیز آسیب‌شناسی و به بخش صنایع فعال اضافه شوند.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن اشتغالی برای ۱۸ هزار نفر وجود دارد، گفت: اتمام طرح‌های نیمه‌تمام یکی از دستورات سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در استان قم اتمام طرح‌های دارای ۶۰ تا ۸۰ درصد پیشرفت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ذاکری با اشاره به اینکه پیشرفت حوزه صنعت، معدن و تجارت بدون همکاری دستگاه‌های مختلف تحقیق پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: تشویق واحدهای صنعتی که در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشته‌اند یکی از برنامه‌های برجسته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم است و در این راستا از هشت واحد صنعتی تقدیر می‌شود.

وی از کاهش حجم سرمایه‌گذاری در استان قم خبر داد و تاکید کرد: کمیته روز ملی صنعت گسترش سرمایه‌گذاری در استان قم پیگیری‌های لازم برای برطرف‌سازی این مشکل را انجام می‌دهد؛ در سه ماه نخست سال ۰.۸ درصد سرمایه‌گذاری کشور را به خود اختصاص داده‌ایم که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjt8et.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما