شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۸
کد مطلب : 11783
ارجمندی خبر داد:

موزه مردم‌شناسی و گنجینه آثار مراجع در قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از افتتاح موزه مردم‌شناسی و موزه گنجینه آثار مراجع در آینده نزدیک خبر داد.
موزه مردم‌شناسی و گنجینه آثار مراجع در قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، علیرضا ارجمندی ظهر شنبه در مراسم افتتاح ۹ پروژه گردشگری که در مجتمع آرتا برگزار شد، گفت: افراد زیادی به صورت غیرمستقیم و با واسطه برای شکل گیری پروژه‌های گردشگری در قم تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه‌ شهرداری قم همراهی خوبی با بخش گردشگری دارد، افزود: هر چه بتوانیم سرمایه بیشتری به منظور احداث مجتمع‌های گردشگری جذب کنیم به موفقیت بیشتری دست خواهیم یافت.

مشارکت بخش خصوصی در بخش گردشگری ضروری است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بیان کرد: ‌ دولت به تنهایی نمی‌تواند در بخش‌های گردشگری در استان سرمایه گذاری کند و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه ضروری است.

وی با اشاره به اینکه قم وضعیتی مساعد در سرمایه گذاری به خصوص در بخش گردشگری دارد، افزود: شهرداری قم، سازمان مسکن و شهرسازی، استانداری و بانک‌ها نقش موثری را در این سرمایه گذاری‌ها ایفا کرده‌اند.

ارجمندی بیان کرد: پروژه‌های گردشگری بسیاری برای قم تعریف شده است که امیدواریم به این شهر که نیاز بسیاری به ایجاد تاسیسات گردشگری دارد توجه بیشتری شود.

احداث سه مجتمع گردشگری در مسیر جمکران
وی گفت: ‌سه مجتمع گردشگری در مسیر مسجد مقدس جمکران در حال احداث است که امیدواریم این تعداد افزایش یابد تا زائرانی که قصد حرکت به سمت مسجد مقدس جمکران را دارند بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با اشاره به افتتاح ۹ پروژه گردشگری افزود: ‌مجتمع گردشگری آرتا در جنب بوستان هاشمی با ظرفیت ۷۰۰ نفر و با اعتبار پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و ایجاد ۵۷ اشتغال دائم، هتل آپارتمان امیرکبیر در خیابان اراک با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان، هتل آپارتمان زمزم در خیابان اراک با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، هتل اطلس در خیابان اراک با ظرفیت هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مه‌مان پذیر زرین در خیابان اراک با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان از پروژه‌هایی است که افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: مجتمع تفریحی - پذیرایی یاسین با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان، هتل آپارتمان بین الحرمین جنب مسجد مقدس جمکران با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، هتل کوثر ولایت در اطراف حرم با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان، هتل آپارتمان فجر در خیابان انقلاب با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های گردشگری است که امروز افتتاح می‌شود.

ارجمندی بیان کرد: امروز هفت پروژه اقامتی افتتاح می‌شود که در مجموع ۱۶۷ اتاق، ۴۳ اشتغال ثابت را فراهم می‌کند و ۲ مجتمع گردشگری که زمینه ۸۲ اشتغال ثابت را فراهم کرده است.

افتتاح چهار موزه طی سال گذشته در قم
وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار پروژه موزه در قم افتتاح شده است، افزود: موزه مردم‌شناسی و موزه گنجینه آثار مراجع نیز به زودی افتتاح می‌شود و موزه انقلاب و موزه قلی درویش نیز سال ۹۲ افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjtaev.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما