يکشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 45713
منبع : خبرگزاری فارس

10 هزار واحد مسكوني قم تسهيلات نوسازي دريافت كردند

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اداره عمران و بهسازي اداره‌كل راه و شهرسازي استان قم گفت: بالغ بر 10 هزار واحد مسكوني تاكنون تسهيلات نوسازي بافت دريافت كردند.
10 هزار واحد مسكوني قم تسهيلات نوسازي دريافت كردند
به گزارش قم نیوز،  محمدصادق پیشوایی  با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بافت فرسوده، اظهار کرد: بالغ بر 10 هزار واحد مسکونی تاکنون تسهیلات نوسازی بافت دریافت کردند تا در زمینه نوسازی املاک خود اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: میدان بزرگ امام خمینی از کارهای بزرگ شهرداری است که بالغ بر 48 هزار متر مربع از عرصه‌های بافت فرسوده به این وسیله آزاد شده است که دارای حدود 700 واحد تجاری، 2 هزار واحد پارکینگ، هزار و 500 واحد پارک موتورسیکلت و زیربنای 135 هزار متر مربع است.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به تملک در طرح حرم جمکران، گفت: در محدوده بافت فرسوده حدود 12 هزار متر مربع عرصه آزادسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح شهید کاظمی که اکنون از سوی شهرداری در دست اقدام است، حدود 28 هزار متر مربع از بافت فرسوده نوسازی می‌شود که ظرفیت 3 هزار واحد پارکینگ را دارد.

پیشوایی با بیان اینکه به کارگیری عبارت تولید بافت فرسوده نادرست است،‌ گفت:‌ اگر ساختمانی مشکلی در نما، معماری یا سازه دارد و سنگ نمای آن می‌ریزد، بافت فرسوده نیست.

وی با اشاره به ویژگی‌های بافت فرسوده گفت: عرض شوارع در بافت فرسوده کمتر از 6 متر است، قطعات ساختمانی زیربنای کمتر از 200 متر دارد و سیستم سازه‌ای ندارند یا ناپایدار هستند بنابراین ناپایداری، نفوذناپذیری و کوچک بودن و ریزدانه بودن از جمله ملاک‌های بافت فرسوده است.

رئیس اداره عمران و بهسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم یادآور شد: در پردیسان یا بخش‌های جدید الاحداث قم این شرایط وجود ندارد که بگوییم بافت فرسوده است، بنابراین نظارت‌ها باید دقیق‌تر باشد و دستگاه‌های متولی شهرداری، نظام مهندسی و کمیته‌های نظارتی در استانداری و اداره‌کل راه و شهرسازی نقشه را دقیق‌تر انجام دهند و ساخت‌وسازها بر اساس ضوابط مهندسی انجام شود.

وی با بیان اینکه بافت فرسوده مصوب در شهرهای توابع قم وجود دارد، گفت: به عنوان مثال در کهک 9 هکتار، قنوات 89 هکتار، جعفریه 124 هکتار، سلفچگان 10 هکتار و دستجرد 40 هکتار بافت مصوب فرسوده وجود دارد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjtaex.uqeivzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما