دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۵
کد مطلب : 36623
وزیر ارتباطات در قم:

۱۶ هزار روستای کشور دهه فجر از اینترنت بهره‌مند می‌شوند

قم نيوز : قم نیوز: وزیر ارتباطات با اشاره به طرح‌های مخابراتی که در دهه فجر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، گفت: در دهه فجر امسال حدود ۱۶ هزار روستا از اینترنت بهره مند می‌شوند و اگر این اقدامات انجام شود در راستای ایجاد اشتغال جدید برای جامعه گام برداشته‌ایم.
۱۶ هزار روستای کشور دهه فجر از اینترنت بهره‌مند می‌شوند
به گزارش قم نیوز، محمود واعظی وزیر ارتباطات شامگاه دوشنبه با حضور در صدا و سیمای مرکز قم در برنامه گفت و گوی ویژه خبری حاضر شد و در این برنامه ضمن تشریح برنامه‌های مخابراتی وزارت ارتباطات برای استان قم اظهار داشت: امروز آی تی در خدمت صنعت و آموزش و خدمات جدید و کسب و کار قرار دارد، در شهر مقدس قم تولیدات محتوای دینی داریم که وزارت ارتباطات از این آثار حمایت می‌کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات در کشور افزود: در نگاه کلان زیرساخت‌های کشور را ارتقا بخشیده‌ایم و پهنای باند کشور را افزایش داده‌ایم که این زیر ساخت‌ها در راستای توسعه اینترنت کشور است، ۴۰۰ شهر کشور به نسل سوم مخابرات ارتقا پیدا کرده است و تلاش می‌کنیم شکاف دیجیتالی را بین روستاها برطرف کنیم و یکی از سیاست‌های مخابرات این است که همه روستاها کشور از اینترنت بهره مند شوند.

واعظی با اشاره به طرح‌های مخابراتی که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: در دهه فجر امسال حدود ۱۶ هزار روستا از اینترنت بهره مند می‌شوند و اگر این اقدامات انجام شود در راستای ایجاد اشتغال جدید برای جامعه گام برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مخابرات از تولید محتوای دینی حمایت می‌کند، گفت: مؤسسات فرهنگی مراکز فناوری ایجاد کرده‌اند تا سخنرانی‌ها و کتاب‌های دینی و فرهنگی را در اختیار جامعه قرار دهند که مخابرات خدمات و تسهیلات مناسبی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

وزیر ارتباطات افزود: وزارت ارتباطات از افرادی که محتوای فاخر تولید می‌کنند حمایت می‌کند و گروهی را ایجاد کرده‌ایم که اگر اپراتورها درآمدی را کسب ‌کنند یک سوم آن را در اختیار افرادی که به تولید محتوای می‌پردازند قرار دهند.

واعظی با بیان اینکه مسئله برجام آثار و برکات زیادی برای مخابرات به همراه دارد، بیان کرد: تا پیش از برجام قراردادها ما با کشور چین بسته می‌شد و دانش فنی بومی نبود اما امروز رقابت جدی برای انتقال سرمایه به کشور ایجاد شده است و تلاش می‌کنیم از بهترین انرژی‌ها استفاده کنیم.

وی گفت: شهر مقدس قم از نظر آی تی سی زیرساخت‌های بسیار مناسبی را دارد که امروز نیز در جلسه استانداری کمیته ای را تشکیل دادیم که قرار شد برای هر فعالیت مخابراتی ابتدا زیرساخت‌های آن مورد برسی قرار بگیرد و سپس اجرایی شود.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjtmet.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما