دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب : 48873
منبع : خبرگزاری فارس

ستاره 60 كيلويي كاراته قم و سومين تجربه آسیایی / مهدی‌زاده به دنبال دومین طلا

قم نيوز : قم نیوز: کاراته‌کای مطرح استان قم و پرافتخارترين كاراته‌كاي ايران در مسابقات جهاني اين رشته برای سومین بار مجوز حضور در مسابقات کاراته قهرمانی مردان آسیا را به دست آورد.
ستاره 60 كيلويي كاراته قم و سومين تجربه آسیایی / مهدی‌زاده به دنبال دومین طلا
به گزارش قم نیوز‏، پرافتخارترین کاراته‌کای استان قم امیر مهدی‌زاده است که در ویترین افتخارات خود مدال‌های متنوعی از میادین کشوری نظیر انتخابی تیم ملی، لیگ برتر، سوپر لیگ و قهرمانی کشور در کارنامه دارد و سال‌های زیادی است که عضو تیم ملی به شمار می‌رود.

این کاراته‌کای شاخص علاوه بر کسب مدال‌های متنوع از میادین داخلی، موفق به کسب مدال‌‌های طلا، نقره و برنز زیادی از رقابت‌های بین‌المللی، آسیایی، جهانی و دانشجویان دنیا شده است و با حفظ آمادگی خود به دنبال کسب مجوز حضور در بزرگترین رویداد ورزش جهان یعنی المپیک آینده نیز هست.

 

* نخستین مدال آسیایی مهدی‌زاده از مسابقات سال 2011

مهدی‌زاده که سابقه کسب دو مدال طلا و برنز از رقابت‌های کاراته قهرمانی رده سنی بزرگسالان آسیا را دارد، با پشت‌سر گذاشتن آخرین مرحله رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته توانست برای سومین بار متوالی مجوز حضور در این پیکارها یعنی مسابقات سال 2017 را کسب کند.

ستاره کاراته استان قم نخستین بار در سال 2011 و زمانی که در اوج جوانی قرار داشت با موفقیت در مسابقات انتخابی تیم ملی به رقابت‌های قهرمانی آسیا در کشور هنگ کنگ اعزام شد و در جدال با حریفان مطرح خود از کشورهای مختلف قاره کهن به مقام سوم و نشان برنز دست یافت.

 

* ملی‌پوش کاراته قم و کسب مدال طلا از نخستین تجربه جهانی

بعد از مسابقات آسیایی که با کسب نشان برنز برای مهدی‌زاده همراه بود، این کاراته‌کا مصمم و آماده‌تر از همیشه به پیکارهای انتخابی تیم ملی رفت تا برای به دست آوردن سهمیه اعزام به رقابت‌های جهانی سال 2012 در شهر پاریس فرانسه با حریفان خود روبه‌رو شود.

در آن زمان کمتر کسی تصور می‌کرد که مهدی‌زاده نفر فیکس وزن منهای 60 کیلوگرم ترکیب نهایی تیم اعزامی ایران به مسابقات جهانی پاریس شود اما این اتفاق رخ داد و مهدی‌زاده در نخستین تجربه جهانی خود شگفتی‌ آفرید و تمام رقبا را با قدرت بالای جوانی و انگیزه خود انگشت به دهان گذاشت تا نشان طلا را به خود اختصاص بدهد.

 

* مهدی‌زاده سهمیه طلایی ورزش قم در بازی‌های آسیایی 2014

مهدی‌زاده بعد از درو کردن طلای جهانی 2012، مدت زیادی از میادین دور بود زیرا از مشکل آسیب دیدگی رنج می‌برد و به همین خاطر در مسابقات سال 2013 قهرمانی آسیا به میدان نرفت تا مصمم‌تر از همیشه مهیای حضور در پیکارهای کاراته بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی شود.

ستاره کاراته قم در پیکارهای انتخابی برای شناخت ترکیب تیم اعزامی ایران به این بازی‌ها پرقدرت ظاهر شد و تمام حریفان را برد تا تک سهمیه ورزش قم در بازی‌های آسیایی اینچئون را کسب کرده و در این جام نیز با عبور از تمامی حریفان شرکت کننده، به مقام قهرمانی و نشان ارزشمند طلا دست یابد.

 

* دومین مدال آسیایی مهدی‌زاده از سرزمین آفتاب

مهدی‌زاده در مسابقات سال 2013 قهرمانی آسیا به میدان نرفت اما در سال 2015 بار دیگر و برای دومین مرتبه مجوز حضور در این رقابت‌ها را کسب کرد، رقابت‌هایی که در کشور ژاپن مهد کاراته آسیا به انجام رسید و مهدی‌زاده با شکست تمامی حریفان خود موفق به کسب مدال طلا شد.

در واقع زمانی که مهدی‌زاده موفق به کسب مقام سوم و نشان برنز پیکارهای کاراته 2014 قهرمانی جهان در برمن آلمان شد، با تمام توان خود در مسابقات 2015 قهرمانی آسیا به میزبانی کشور سرزمین آفتاب یعنی ژاپن به میدان رفت و با اقتدار از سد تک تک حریفان عبور کرد تا یکی از جای خالی‌های ویترین افتخارات خود را پر کند.

 

* دومین مدال طلای جهانی مهدی‌‌زاده در سال 2016

کسب مقام سوم و مدال برنز پیکارهای جهانی سال 2014 و شکست برابر حریف هلندی، موجب گلایه مهدی‌زاده از وضعیت تیم ملی در سفر به برمن آلمان شد و انگیزه‌های این کاراته‌کای قدرتمند را برای جبران این شکست در مسابقات جهانی سال 2016 چند برابر کرد.

مهدی‌زاده در مسابقات جهانی سال 2016 که به میزبانی شهر لینز اتریش به انجام رسید به هیچ حریفی رحم نکرد و از نخستین مسابقه تا دیدار فینال که برابر همان حریف هلندی که در مسابقات جهانی 2014 به آن باخته بود، با اقتدار ظاهر شد و به همین دلیل سومین مدال جهانی خود را که دومین طلای جهان بود به دست آورد.

 

* مهدی‌زاده پرافتخارترین کاراته‌کای قم در تمام ادوار مسابقات جهانی

مهدی‌زاده که به واسطه کسب دو مدال طلا از رقابت‌های جهانی سال‌های 2012 و 2016 و مدال برنز جهان در سال 2014 پرافتخارترین کاراته‌کای استان قم محسوب می‌شود، از مسابقات دانشجویان دنیا نیز مدال طلا گرفته و به عنوان ملی‌پوش وزن منهای 60 کیلوگرم ایران در رقابت‌های سال 2017 قهرمانی آسیا به میدان می‌رود، پیکارهایی که تیرماه به میزبانی کشور قزاقستان به انجام می‌رسد.

ستاره کاراته استان قم قرار بود در آخرین مرحله پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران برابر حریفان خود در چهارمین روز خرداد ماه به روی تاتامی برود اما هیچ حریفی در این گزینشی در مقابل وی حاضر به رقابت نشد تا وی مستقیما بلیط سفر به مسابقات آسیایی را قطعی کند.

 

* برخوردار: کاراته قم 3 سهمیه پیکارهای آسیایی 2017 را کسب کرد

رئیس هیأت‌‌  کاراته استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان کرد: کاراته قم خوشبختانه سه سهمیه را برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی 2017 آسیا به دست آورده که یکی از آنها نتیجه درخشش امیر مهدی‌زاده است و دو سهمیه دیگر را دو تن از نوجوانان شایسته کاراته قم کسب کرده‌اند.

علیرضا برخوردار خاطرنشان کرد: امیر مهدی‌زاده در وزن منهای 60 کیلوگرم رده سنی بزرگسالان به مسابقات آسیایی می‌رود، سیدمجید وکیلی در کاتای انفرادی رده سنی نوجوانان عضو تیم ملی اعزامی به این رقابت‌ها است و حسین خدری نیز این هفته اعزام خود را در پایان یک انتخابی در زنجان قطعی می‌کند.

 

* مهدی‌زاده: با تمام توانم برای کسب مدال طلای آسیا تلاش می‌کنم

کاراته کار مطرح استان قم بعد از بازگشت از مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: با کسب آمادگی لازم از پیکارهای لیگ جهانی و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با تمام توانم برای کسب مدال طلای آسیا تلاش می‌کنم.

امیر مهدی‌زاده خاطرنشان کرد: سال 1396 را با دو مقام سومی و دو مدال برنز کسب شده از پیکارهای لیگ جهانی در کشور امارات و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در باکوی آذربایجان آغاز کردم اما هدف اصلی من کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا است.

وی ادامه داد: در شرایطی راهی مسابقات لیگ جهانی کاراته شدم که بعد از رقابت‌های جهانی 2016 در لینز اتریش زیاد تمرین نکرده بودم و تنها در مرحله پایانی سوپر لیگ و انتخابی تیم ملی حضور یافته بودم، ضمن اینکه بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیز فرصت خوبی برای افزایش آمادگی من بود.

 

* مهدی‌زاده به دنبال دومین طلای آسیا

ستاره کاراته استان قم در میادین بین‌المللی، آسیایی و جهانی افزود: کیفیت و ارزش مدال طلای مسابقات 2017 قهرمانی آسیا که تیر ماه در قزاقستان برگزار می‌شود قطعا بالاتر و بهتر است و انگیزه اصلی من رسیدن به مقام قهرمانی در این رقابت‌ها است تا دومین طلای آسیا را کسب کنم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زمان زیادی تا آغاز پیکارهای آسیایی باقی نمانده، با پایان بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی بلافاصله تمریناتم را ادامه دادم و امیدوارم با موفقیت در انتخابی تیم ملی، بهترین شرایط را برای حضور تجربه رقابت‌های آسیایی داشته باشم.

 

* دباغیان: مدال‌های جهانی و آسیایی مهدی‌زاده با یک طلا برابر می‌شود

سرمربی سابق تیم ملی کاراته بزرگسالان ایران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، بیان کرد: مهدی‌زاده که یک مدال برنز و یک نشان طلای سال‌های 2011 و 2015 آسیا را در کارنامه دارد و در بازی‌های آسیاییی 2014 اینچئون کره جنوبی نیز قهرمان شده، در صورتی که مدال طلای پیکارهای آسیایی 2017 را کسب کند، نوع و مرغوبیت مدال‌های آسیایی وی دقیقا مسابقه مدال‌های جهانی این ورزشکار پرتوان خواهد شد.

غلامرضا دباغیان خاطرنشان کرد: مهدی‌زاده هم اکنون دو طلا و یک برنز جهانی در کارنامه دارد و از مسابقات قهرمانی آسیا نیز یک برنز و یک طلا کسب کرده و چنانچه در این دوره از مسابقات آسیایی به میزبانی قزاقستان مدال طلا بگیرد، مشابه مدال‌های جهانی وی می‌شود.

وی که دو سال قبل در در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به میزبانی ژاپن سرمربی تیم ملی کشورمان بود، در ادامه با بیان اینکه مهدی‌زاده علاوه بر مسابقات قهرمانی آسیا، یک رقابت دیگر به میزبانی کشور لهستان نیز پیش‌رو دارد، اضافه کرد: دعای خیر ما همراه این جوان ارزنده کاراته قم خواهد بود تا بار دیگر افتخار آفرینی کند.



انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjtoex.uqeoazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما