چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 22303
آیت الله نوری همدانی:

احتیاجی به سلاح‌های هسته‌ای با وجود مردم نداریم

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: مردم ما ولایتمدار هستند و با وجود مردم، احتیاجی به سلاح‌های هسته‌ای نداریم.
احتیاجی به سلاح‌های هسته‌ای با وجود مردم نداریم
به گزارش قم نیوز، آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان سپاه علی ابن ابی طالب قم و کارمندان وزارت دفاع با اشاره به میلاد حضرت زهرا (س) اظهار کرد: از جمله‌های که قرآن کریم به آن توجه ویژه داشته آن است که انسان‌ها باید شکر گذار نعمت‌های خداوند باشند و نعمت‌های پروردگار را به یاد بیاورند.

آیت الله نوری همدانی افزود: شکر گذاری نعمت‌های پروردگار یکی از وظایف مهم انسان‌ها است که باید افراد به آن توجه ویژه نشان دهند البته این در حالی است در زمانی که برتری اسلام در جهان شناخته شده بود خداوند نعمت‌های خود را به انسان‌ها نشان داد و در این راستا افراد باید شکر گذار خداوند و نعمت‌های پروردگارشان باشند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وضعیت ایران در زمان حکومت ستم شاهی عنوان کرد: در زمان رژیم طاغوتی ایران هیچگونه دخالتی در وضعیت کشور نداشت و زیر سلطه انگلیس و روسیه و کشورهای غربی بود که در حال حاضر مردم ایران باید شکر گذار آزادی که به وسیله امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به مردم ایران رسیده است باشند.

مرجع تقلید جهان تشیع خاطر نشان کرد: نعمت‌های خداوند بی‌شمار است اما در این میان بزرگ‌ترین نعمت خداوند ولایت است که از سوی امام صادق (ع) فرموده‌اند نعمت ولایت بزرگ‌ترین نعمت‌ها است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارکان انقلاب عنوان کرد: اسلام نخستین رکن انقلاب است که امام خمینی (ره) امردم را با اسلام واقعی و ناب آشنا کرده‌اند و دومین رکن مردم هستند که با بیداری و هوشیاری مردم انقلاب می‌تواند پیروز باشد و این در حالی است که پیامبران و امامان نخست به میان مردم می‌رفتند و آنان را با پروردگار و اسلام آشنا می‌کردند و سپس به مبارزه علیه حکومت‌های طاغوتی و ظالم می‌پرداختند و از همین رو زمانی که مردم پیشگام و همراه شدند آن حکومت پیروز و موفق می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم ایران ولایت مدار هستند و از همین رو ملت ایران نیازی به سلاح‌های هسته‌ای ندارد و استفاده از سلاح هسته‌ای زمانی کاربرد دارد که مردم همراه دولت نباشند و ایران تنها به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است.

مرجع تقلید جهان تشیع با اشاره به دیدار اخیر روحانیان استان سمنان عنوان کرد: روحانیون استان سمنان کتاب‌های از شهدای استان سمنان را چاپ کرده بوده‌اند که در این میان حضور جوانان در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس پررنگ دیده می‌شود و از سوی دیگر شهدا وصیت کرده‌اند که امام و رهبری را هیچ‌گاه نباید تنها گذاشت و همیشه باید مردم در صحنه حضور پیدا کنند.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: ولایت فقیه سومین رکن انقلاب است که در شکل گیری انقلاب نقش مهمی داشته است و اگر کشور‌های مانند افغانستان، سوریه، مصر و یمن رهبر داشتند می‌توانستند در برابر دشمنان ایستادگی کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به دستاورد‌ها و برکات انقلاب اظهار کرد: در راس برکات انقلاب رهبر و مرجعی حضور دارد و مردم را راهنمایی می‌کند که در این میان رهبر باید هوشیار، بیدار، عدالت خواه، شجاع و مدیر باشد تا بتواند در برابر فتنه‌های دشمنان به خوبی ایستادگی کند و مردم را نیز راهنمایی کند.

مرجع تقلید جهان تشیع افزود: پیش از اتقلاب قدرت‌های استکباری سعی در تحقیر مردم داشتند و مردم ایران و کشورهای مختلف حق سخن گفتن نداشتند و به نوعی نوکر و برده کشورهای غربی بودند و دچار خود باختگی شده بودند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به استفاده از نخبگان و اساتید دانشگاهی در رشد و پیشرفت کشور عنوان کرد: حضور نخبگان در تمامی امور کشوری سبب رشد و ترقی کشور می‌شود و از همین رو باید مسئولان از وجود نخبگان استفاده کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjtte8.uqe8yzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما