سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 52373
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

جامعه باید از وابستگی به وارستگی برسد/ تشکیل کمیته امداد تنها برای کمک نبود

قم نيوز : قم نیوز: معاون جامعه مدرسین گفت: همه ما باید کاری کنیم که جامعه ما از وابستگی به وارستگی برسد و این مساله در اقتصاد مقاومتی نیز لحاظ شده؛ از دیگر سوی، فلسفه تشکیل کمیته امداد نیز تنها کمک نبود، بلکه به دنبال توانمندسازی و خودکفاکردن قشر محروم جامعه بود.
جامعه باید از وابستگی به وارستگی برسد/ تشکیل کمیته امداد تنها برای کمک نبود
جامعه باید از وابستگی به وارستگی برسد/ تشکیل کمیته امداد تنها برای کمک نبود
به گزارش قم نیوز، آیت‎الله حسینی بوشهری امروز در مراسم آغاز به کار طرح برکت آفتاب در روستای سراجه قم، با اشاره به توصیه دین به مساله کمک به مستمندان بیان کرد: البته این مطلب را باید مد نظر داشت که این کمک ها نیز باید با نگاه و روش دینی انجام شود.

وی افزود: در واقع اگر قرار است کمکی نیز انجام شود، باید حمایتی، بدون منت و با گشاده رویی و همچنین با هدف تقویت بنیه خانواده برای خودکفایی انجام شود.

معاون جامعه مدرسین بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) توصیه بسیاری در خصوص رفع حوائج مردم داشتند و از جمله سفارشات ایشان که هم خود ایشان و هم ائمه و بزرگان دین ما به آن التزام داشتند، آن بود که به هیچ شکلی نباید این کمک حالت تحقیرآمیز به خود گیرد.

وی گفت: کمیته امداد نیز در جهت عمل به سفارش دین و با بلند نظری امام راحل تاسیس شد تا دست ناتوانان را بگیرد و آنها را توانمند سازد؛ ولی در هر مرحله از این خدمت باید به یاد داشته باشیم که تکریم و اکرام این قشر عزیز را به خوبی انجام دهیم.

آیت‎الله حسینی بوشهری تصریح کرد: همه ما باید کاری کنیم که جامعه ما از وابستگی به وارستگی برسد و این مساله در اقتصاد مقاومتی نیز لحاظ شده، از دیگر سوی فلسفه تشکیل کمیته امداد نیز تنها کمک نبود، بلکه به دنبال توانمندسازی و خودکفاکردن قشر محروم جامعه بود.

وی گفت: مسئولان باید تلاش کنند که همه اقشار کشور به شکل عزتمندانه ای زندگی کنند و لازمه این امر نیز تکریم آنها است؛ نباید فراموش کنیم کارآفرینی از جمله لوازم این عزت بخشی در جامعه بوده و بهتر است بدانیم در دین اسلام اولین کارآفرین خود پیامبر(ص) بودند.

وی تصریح کرد: کارآفرینی در نهاد دین ما است، زیرا ائمه(ع) نیز سعی می کردند که با تشویق مسلمانان و شیعیان آنها را به کار و تلاش تشویق از خمودگی و عزلت نشینی دور کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjttei.uqe8azsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما