يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 47333
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

سیاسیون در نقد رقبا انصاف را رعایت کنند/ سیاه نمایی مردم را نا امید می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیات علمی جامعة المصطفی با تاکید بر رعایت انصاف در مسائل سیاسی و پرهیز از سیاه نمایی گفت: نباید با سیاه نمایی همه چیز را زیر سؤال برده و موجبات یاس و ناامیدی مردم را فراهم کنیم.
سیاسیون در نقد رقبا انصاف را رعایت کنند/ سیاه نمایی مردم را نا امید می‌کند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در نشست اخلاق و انصاف در نظام اسلامی به تفاوت انصاف و عدالت در اسلام اشاره و اظهار کرد: انصاف به معنی حقوق مساوی در مسائل اجتماعی و عدالت یعنی به اندازه استحقاق است.

وی در ادامه انصاف را موجب آرامش و از مهم‌ترین فضایل انسانی دانست و افزود: خداوندی که به انسان چشم، گوش و زبان داده است، انصاف نیست که از آن‌ها برای دروغ گفتن، غیبت کردن، نگاه به نامحرم، خیانت به مردم و شنیدن حرف‌های ناشایست استفاده شود، بلکه باید از این نعمات الهی برای کارهای خوب و شایسته استفاده کند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی بدگمانی و شریک برای خدا پیدا کردن را از بدترین گناهان دانست و ابراز کرد: با توجه به اینکه بدگمانی یکی از راه‌های نفوذ شیطان است، باید کاملاً از آن پرهیز شود.

رفیعی با اشاره به اینکه انصاف با خدا در این است که سبب را از مسبب قوی تر بدانیم، ادامه داد: ائمه اطهار(ع) به خدا وصل هستند بنا بر این اگر کسی بگوید پیامبر(ص) و یا حسین (ع) خدای من است، کفر کرده است.

این کارشناس مسائل دینی حلال الهی را حرام کردن، بی انصافی به خود و سنگین تر کردن پرونده گناه دانست و افزود: براساس فرمایش پیامبر اکرم (ص) حرام خدا را ترک کنید، واجبات را انجام دهید، از حلال خدا استفاده کنید و در مباهات خودتان را اذیت نکنید.

رفیعی با بیان اینکه انصاف یعنی پارتی بازی نکردن و آبروی مردم را نریختن، ابراز کرد: انصاف با مردم در این است هرآنچه برای خودت می‌پسندی برای دیگران هم بپسند و هرآنچه را برای خودت نمی‌پذیری برای مردم هم نباید بپذیری .

وی با تاکید بر رعایت انصاف در مسائل سیاسی و پرهیز از سیاه نمایی گفت: نباید با سیاه نمایی عملکرد دولت‌های پس از انقلاب را زیر سئوال برده و موجبات یاس و ناامیدی مردم را فراهم کنیم، بلکه باید براساس فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرفت‌های کشور را برای مردم بیان کنیم و نقد منصفانه داشته باشیم، انصاف در این است که مثبت و منفی را با هم ببینیم و یک سویه اظهار نظر نکنیم .

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی در بخش پایانی سخنان خود تلاش مسؤولان برای حل مشکل حج را ستود و گفت: با توجه به اینکه حج از ارکان دین اسلام است، نباید تعطیل شود، البته امنیت حجاج نیز باید فراهم شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjttex.uqeatzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما