سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 38261
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری مطرح کرد

اهتمام جدی به شناسایی نقاط ضعف و قوت حوزه‌های علمیه

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به تشکیل کارگروهی در معاونت آموزش و دبیرخانه شورای عالی حوزه گفت: این کارگروه وظیفه آسیب‌شناسی وضعیت موجود در حوزه را بر عهده داشته و نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت اهتمام خواهیم داشت.
اهتمام جدی به شناسایی نقاط ضعف و قوت حوزه‌های علمیه
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدارس علمیه مجری برنامه آموزشی جدید با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای تغییر متون آموزشی حوزه اظهار کرد: در این اجلاسیه‌ها می‌خواهیم که نقطه نظرات و مباحث را شنیده و بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه برخی اوقات تغییرات با مقاومت‌هایی روبه‌رو می‌شود اظهار کرد: همواره تلاش مدیران حوزه این بوده است که تغییرات در روند امور درسی بر مبنای عقل و استدلال‌های لازم انجام شود.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: در هر زمان که قرار بر این بوده است کتابی برای مدارس علمیه ارائه شود، جلسات نقد و بررسی متعدد برگزار شده و جوانب امر مدنظر قرار گرفته است.

وی به تشکیل کارگروهی در معاونت آموزش و دبیرخانه شورای عالی حوزه اشاره کرد و اظهار کرد: این کارگروه وظیفه آسیب‌شناسی وضعیت موجود در حوزه را بر عهده داشته و نسبت به شناسایی نقاط ضعف و قوت اهتمام خواهیم داشت تا بتوانیم نقاط ضعف را برطرف کرده و نقاط قوت را تقویت کنیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه برنامه‌ آموزشی جدید حوزه دارای ویژگی‌های متعدد و متنوعی است، اظهار کرد: از جمله این ویژگی‌ها اهتمام به صرف و نحو کاربردی، تقویت مهارت‌های پژوهشی، آشنایی با محتوای قرآن کریم، توجه بیشتر به متون حدیثی، توجه به اخلاق و آداب اسلامی و... است.

وی با اشاره به اینکه در متون جدید نگاه واقع‌بینانه لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا نسبت به تدوین 35 کتاب جدید اقدام شده است و این نکته را نیز باید مدنظر قرار داد که قطعا هیچ کتابی نمی‌تواند نظر همه اساتید را پاسخگو باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه به اجرای برنامه جدید حوزه‌های علمیه در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این برنامه در سال تحصیلی نیز در 107 مدرسه علمیه در نقاط مختلف اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjv8et.uqeomzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما