دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۷
کد مطلب : 40781
گزارش قم نیوز از جلسه شورای شهر

از اصلاح برنامه ششم تا تجلیل از خبرنگاران

قم نيوز : یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم برگزار و در جریان آن از خبرنگاران تجلیل شد.
از اصلاح برنامه ششم تا تجلیل از خبرنگاران
به گزارش قم نیوز، یکصد و نود و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم عصر امروز برگزار شد و در جریان آن به مناسبت روز خبرنگار از خبرنگاران فعال در شورای اسلامی شهر قم تجلیل و قدردانی شد.

سقائیان نژاد با اشاره به لزوم اصلاح برنامه ششم توسعه، اظهار کرد: بر اساس این برنامه مالیات بر ارزش افزوده باید به خزانه ریخته شود و برای اینکه برگشت شود و در شهرداری خرج شود نظارتش بر عهده دیوان محاسبات داده خواهد شد،نظارتی که به عهده شورای شهر بوده به دیوان محاسبات واگذار میشود و به این ترتیب بر دخالت بر کار شهرداری ها مجاز می شوند.

شهردار قم با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه در ماده ۱۰۰ و سایر ماده ها هم این سیر باید طی شود، افزود: نکته ای وجود دارد که این به عنوان بودجه کمکی تلقی می شود، بودجه کمکی به یان صورت است که اگر دولت به درآمد رسید آن را پرداخت می کند و اگرنرسیدپرداخت نمی کند و نمی توانیم به صورت قطعی روی آن حساب کنیم.

وی با بیان اینکه این بودجه حق شهرداری هاست و کمک نیست، تاکید کرد: این بودجه بهای خدماتی است که در سطح شهر به مردم داده می شود و بنا براین برنامه حاکمیت نظارت شورای اسلامی شهر را از بین می برد و پولی که متعلق به شهرداری هاست را زیر سوال می برد.

اولین لایحه ای که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، لایحه ای مبنی بر تسویه مطالبات بانک شهر با شهرداری با واحد های مجتمع زمزم که قبلا هم در شورای شهر مطرح شده بود.
حسین بختیاری با اشاره به اینکه دو مرحله این مساله در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته بود، اظهار کرد: نگرانی این بود که با تعهدات قبلی با سامان سازان مشکلی وجود نداشته باشد که بعد از هماهنگی ها قرار بر این شد که املاکی در مجتمع زمزم داشتیم که می خواستیم به سامان سازان بدهیم که قرار بر این شد بانک شهر از بدهی های ما کم کند و به صورت تسهیلات به سامان سازان بدهد.

شهردار نیز افزود: طبق صحبتی که با بانک شهر صورت گرفت قرار بر این شد که ۸۰ درصد این بدهی ها از شهرداری کم شود و ۲۰ درصد تا زمان انتقال سند ها باقی بماند که دیگر سودی بابت دیرکرد بدهی ها پرداخت نکنیم.

این لایحه به رای گذاشته و تصویب شد.

لایحه دوم اخذ مجوز تفاهم نامه فی مابین شهرداری و بانک شهر بود که براساس آن شهرداری به دنبال تمدید مجوز تا پایان سال ۹۵ بود برای اینکه تا پایان سال ملک را برای صدور پروانه معرفی کنند.
مصطفی سعادت طلب در رابطه با این لایحه اظهار کرد: این لایحه نقدینگی شهرداری را کاهش می دهد و بعدا می تواند با توجه به شرایط بی پولی شهرداری قم مشکل ایجاد کند.

بختیاری افزود: این به بدهی شهرداری برمی گردد و اگر این اقدام صورت نگیرد فرقی نمی کند و باید سود بپردازیم.

این لایحه به رای گذاشته و تصویب شد

لایحه تخصیص دیه صد درصدی مرحومه فاطمه امینی به مبلغ ۹۵۰ میلیون ریال که بر اثر برق گرفتگی در یکی از بوستان های شهر فوت کرده بود، بعد از شکایت از شهرداری به دلیل ایراد صدمه بندی مقصر شناخته شده و شهرداری موظف به پرداخت دیه شده است.

سعادت طلب در این رابطه اظهار کرد: این همه حجم دیه هایی که به شهرداری ارجاع داده می شود این تصور را ایجاد می کند که ما اصلا بیمه ای نداریم و باید برای هر کدام از این لوایح دلیل این پرداخت نشدن بیان شود.

رنجبر در پاسخ گفت: این موارد مر بوط به یک دوره زمانی می شود که شهرداری با بیمه توسعه قرار داد داشته است و بیمه توسعه از سقف قراردادش بیشتر پرداخت کرده است و استنکاف کرده است.
این لایحه هم به رای گذاشته و تصویب شد.

لایحه اخذ مجوز کاهش هزینه های خدمات پروانه بهره برداری خودروهای تاکسیرانی خطوط تحت پوشش سازمان لایحه بعدی است بود که مطرح شد

ذاکریان با اشاره به اینکه تاکسی هایی که از زیر نظر شرکت ها بیرون می آیند و زیر نظر سازمان قرار می گیرند باید مبلغ شارژ را به سازمان پرداخت کنند و قرار بر این شد که میزان شارژ به میزان ۵۰ درصد دریافت شود ومیزان اجاره خط هم به مدت ۳ ماه باشد.

لایحه بعدی اخذ مجوز ۱۴ فقره اسالمی پیشنهادی برای نامگذاری شوارع و معابر قم بود که در جریان آن یکی از خیابان ها به نام شهیده فاطمه طباطبایی نام گذاری شد که برای اولین بار نام بانوی شهید گذاشته شده است.

محمدی در این رابطه پیشنهاد داد در قم خیابانی به نام آیت الله بروجردی نداریم و در خواست می کنیم یکی از خیابان ها ببه نام این مراجع نامگذاری شود.

سیعد روحانی اظهار کرد: باید مراجع برجسته که با علمای دیگر متفاوت هستند برای نام گذاری مورد توجه قرار بگیرد
سعادت طلب نیز در رابطه افزود: مراجع گردن ما حق دارند اما اینکه فک کنیم با یک نامگذاری وظایفمان را انجام داده ایم نگاه درستی نیست و باید بیشتر به محتوا توجه کنیم و در استفاده از نام ها به مردم هم فکر کنیم و اسم هایی را انتخاب کنیم که مردم در استفاده از آن راحت باشند.

این لایحه به رای گذاشته و تصویب شد

لایحه ای بعدی لایحه کسر از محل ردیف ادامه دوایستگاه مترو و ایجاد ردیف برای خیابان بیگدلی
خیابان بیگدلی با دفتر نوری همدانی صحبت شده است که تا سقف ۵ میلیارد تملک صورت بگیرد
شهرداری می تواند در مواقعی که یک طرح از الزام و اهمیت بیشتری برخوردار است می تواند با یک ردیف که در اولویت قرار ندارد جابه جا شود.

عابدینی پور دراین رابطه اظهار کرد:تملک بلوار شهید کریمی وشهید کبیری که در حال افزایش سنگین قیمت است در اولویت قرار دارد، در حالی که امروز می تواند ۶۰ پلاک تملک شود اما در آینده نمی تواند و هزینه های زمین ها سرسام آور بیشتر می شود.

زین العادین قراچورلو تاکید کرد:هنوز فاز یک پروژه کامل نشده است و محله زخمی شده است و مشکل ایجاد کرده است و به صرفه و عقلانی نیست که منطقه دیگری را هم با این مشکلات مواجه کنیم.

شایسته نیک اما تاکید کرد: شهردار منطقه در برخی از مناطق صرفه جویی کرده است و می خواهد که ردیف هایی را جابه جا کند، از نظر اهمیت کار دو اهمیت دارد که برای رینگ ترافیکی منطقه بعد از فاز یک شهید کاظمی بسیار اهمیت دارد و و دوم اینکه با آیت الله نوری همدانی یعنی کسی صحبت کرده است که اهمیت دارد و اگر امروز این اقدام صورت نگیردر و ردیف ها جابه جا نشود ممکن است بعدا این فرصت ایجاد نشود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcjvaex.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما