پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : 49971
منبع : خبرگزاری فارس
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

35 درصد جمعيت شهري قم زير پوشش خدمات فاضلاب است

قيمت قبض‌هاي آب يك سوم هزينه تمام شده است
قم نيوز : قم نيوز: مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: جمعيت شهري به طور كامل زير پوشش آب و حدود 35 درصد جمعيت شهري زير پوشش خدمات فاضلاب است.
35 درصد جمعيت شهري قم زير پوشش خدمات فاضلاب است/قيمت قبض‌هاي آب يك سوم هزينه تمام شده است
35 درصد جمعيت شهري قم زير پوشش خدمات فاضلاب است/قيمت قبض‌هاي آب يك سوم هزينه تمام شده است

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:
35 درصد جمعيت شهري قم زير پوشش خدمات فاضلاب است/قيمت قبض‌هاي آب يك سوم هزينه تمام شده است
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: جمعيت شهري به طور كامل زير پوشش آب و حدود 35 درصد جمعيت شهري زير پوشش خدمات فاضلاب است.


به گزارش قم نيوز، علی‌جان صادق‌پور ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه هفته صرفه‌جویی در مصرف آب هر سال از اول تا هفتم تیر ماه تعیین شده است اظهار کرد: عناوین «آب، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال»، «آب، آموزه‌های دینی و ارتقای آگاهی‌های عمومی»، «آب، خانواده(مدیریت تقاضا و مصرف آب)»، «آب و توسعه پایدار(محیط زیست وسلامتی همگانی)»، «آب، بازچرخانی(استفاده مجدد)»، «آب، رسانه، مدیریت مصرف(شرب،کشاورزی،صنعت)» و «آب، قانون و حقوق شهروندی» برای این هفته تعیین شده است.


وی خاطرنشان کرد: اسلام دین اعتدال، صرفه‌جویی و مصرف درست است و بر اصل صرفه‌جویی در مبانی دینی و متون کهن تأکید شده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشوری از نداشتن صرفه‌جویی منشأ گرفته است، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر مسئله اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند مردم یکی از مخاطبان آن هستند بنابراین با صرفه‌جویی و استفاده درست از منابع می‌توانند در این مسیر گام بردارند.


وی خاطرنشان کرد: میزان دسترسی به آب به دلیل افزایش جمعیت و مصرف نادرست به شدت کاهش پیدا کرده؛ اکنون آب شهر قم از خارج استان می‌آید که هزینه‌‌های گزاف به همراه دارد و اگر صرفه‌جویی صورت گرفته بود نیاز به تخریب محیط زیست و صرف هزینه‌ها برای انتقال نبود.


صادق‌پور با اشاره به اهمیت آموزش به اقشار مختلف مردم گفت:‌ لازم است فرهنگ صحیح مصرف به افراد آموزش داده شود تا فرهنگ نادرست مصرف‌گرایی به نسل‌های آینده منتقل نشود که در این زمینه رسانه‌ها و جریان‌های فرهنگ‌ساز می‌توانند وارد میدان شوند.


وی خاطرنشان کرد: طرح حامیان آب در راستای آموزش در سنین پایین در سال 95 اجرا شد که 4 هزار و 400 نفر حامی آب در 520 مدرسه ابتدایی انتخاب شدند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به اجرای 750 نمایش آموزشی و ترویجی گفت: 120 هزار نفر ساعت آموزش به دانش‌آموزان ابتدایی در قالب نمایش ارائه شد که 400 نوبت اجرا نمایش برای دانش آموزان ابتدایی دوره اول و 350 نوبت اجرای نمایش برای دانش‌آموزان ابتدایی دوره دوم را دربرمی‌گرفت.


وی خاطرنشان کرد: قرارداد مشارکت با شبکه سراسری رادیو جوان منعقد شد و بر همین اساس تولید و پخش 90 برنامه با عنوان صدای پای آب تولید شد که به مدیریت مصرف و چالش‌ها و مشکلات این بخش می‌پردازد و آموزش‌هایی پیرامون آب با بهره‌گیری از مدیران و کارشناسان صنعت آب و فاضلاب و اساتید دانشگاهی ارائه می‌شود.


صادق‌پور برگزاری جشنواره سراسری مشارکت مردمی استفاده بهینه از آب شرب و تبلیغات محیطی به متراز بیش از هزار متر مربع با موضوع فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و مزیت‌های دفع اصولی  فاضلاب در شهر قم و سایر شهرهای استان را از دیگر اقدامات ذکر کرد.


 وی با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف آب گفت: در بخش اقدامات قانونی و کنترلی لازم است برچسب راندمان مصرف آب بر روی تمام تجهیزات آب‌بر استفاده شود و نظارت و کنترل دقیق بر نصب و کیفیت تجهیزات و شیرآلات و تنوع‌بخشی به روش‌های توزیع آب صورت گیرد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم خاطرنشان کرد: آب سرمایه‌ای است که باید اقدامات اساسی در مسیر حفظ آن صورت گیرد و اصلاحات ابزاری در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد که از جمله آنها می‌توان به استفاده از فلاش تانک‌ها، سردوش‌های کم مصرف، بکارگیری شیرهای اهرمی و چشمی و اتوماتیک زماندار اشاره کرد.


وی با اشاره به قیمت‌گذاری مناسب آب عنوان کرد: اکنون آب بسیار ارزان است و قبض‌ها یک سوم قیمت تمام شده را دربرمی‌گیرد که این امر افزایش مصرف آب را به همراه داشته است.


صادق‌پور خاطرنشان کرد: در بخش اصلاح تاسیسات و تجهیزات بهداشتی می‌توان به بازچرخانی و استفاده مجدد از پساب و جمع‌آوری آب باران اشاره کرد در این حوزه نشت‌های موجود در شیرهای آب باید کنترل و لوله‌های آب گرم و سرد عایق شود.


وی با بیان اینکه رفتار مردم با ارائه آموزش‌ها باید اصلاح شود گفت:‌ کولرهای آبی باید بازرسی شود تا از هدر رفتن آب آنها جلوگیری شود و کاشت گونه‌های گیاهی متناسب با شرایط منطقه باشد و از آب‌پاشی معابر و شست‌وشوی خودروها با شلنگ خودداری و تکنیک‌های مناسب آبیاری فضای سبز به کار گرفته شود.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به تأسیسات آبرسانی و اقدامات انجام شده در شرکت گفت: 2 هزار و 200 کیلومتر شبکه و خطوط اصلی و فرعی وجود دارد و 31 هزار و 507 مترمکعب مخزن ذخیره در اختیار است که به زودی 70 هزار مترمکعب به این میزان افزوده می‌‌شود.


وی خاطرنشان کرد: 305 هزار انشعاب آب در قالب 473 هزار فقره تا پایان سال 95 وجود داشته که از این میزان 7 هزار و 388 فقره انشعاب آب در سال 95 انجام شده و هزار و 300 فقره انشعاب آب در دو ماهه اول امسال  به مجموع پیشین اضافه شده است.


صادق‌پور خاطرنشان کرد: جمعیت شهری به طور کامل زیر پوشش آب و حدود 35 درصد جمعیت شهری زیر پوشش خدمات فاضلاب است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjvhex.uqehazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما