دوشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 46901
منبع : خبرگزاری فارس
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

آیت‌الله ابن الرضا عالم به عمل و خادم شریعت بود/توجه به مسائل اعتقادی از نان شب واجب تر است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: مرحوم آیت الله سیدمهدی ابن الرضا در طول زندگی با برکت خود عالم به عمل و خادم دین و شریعت مردم بود.
آیت‌الله ابن الرضا عالم به عمل و خادم شریعت بود/توجه به مسائل اعتقادی از نان شب واجب تر است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صالحی خوانساری در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله ابن الرضا خوانساری در مسجد اعظم قم اظهار کرد: دنیا محل خسران و خسارت است که اگر از آن غافل شویم خسران دیده و ضرر خواهیم کرد.

این مبلغ  حوزه علمیه ادامه داد: در عمر کوتاهی که انسان ها دارند، اگر نتوانند به آنچه که بر عهده آنها گذاشته شده در راستای خدمت رسانی به مردم و جامعه خود همت داشته باشند ضرر کرده و دچار خسران خواهند بود.

وی افزود: آیت‌الله ابن الرضا همچون چراغی هدایت‌گر، وظیفه هدایتگری و تربیت جامعه اسلامی خود را به خوبی ایفا کرد.

صالحی‌خوانساری شاگرد پروری را ویژگی ممتاز آیت الله ابن الرضا توصیف کرد و گفت: ایشان در طول عمر با برکت خود تربیت طلابی آگاه به زمان، مدیر و مدبر و پژوهشگر را در کارنامه درخشان خود دارا است.

وی با بیان اینکه بنده در ماه‌های تبلیغی رمضان، محرم و صفر به استان‌های زیادی برای تبلیغ سفر می‌کنم اظهار کرد: امروز از نان مردم واجب‌تر توجه به دین و اعتقادات آنها است.

این خطیب حوزوی با بیان اینکه نباید طلاب و فضلا در قم احتکار شوند، تصریح کرد: این چه رسمی است که هر طلبه‌ای که برای تحصیل به قم سفر می‌کند پس از اتمام مدارج علمی  به موطن خود بر نمی‌گردند و در قم می‌مانند و به یک شهریه حداقلی برای زندگی بسنده می‌کنند.

صالحی خوانساری تاکید کرد: امروز دین مردم از سوی تلاشگران و محققان حوزه مورد کم لطفی قرار گرفته است. در منابر و سخنرانی‌های خود در بیوت مراجع معظم تقلید بارها این نکته را بازگو کرده‌ام.

وی اظهار کرد: توجه به دین مردم از واجبات بوده و مهم‌ترین تکلیف حوزویان است و آیت الله ابن الرضا (ره) نسبت به این مهم بسیار هوشمند و آگاهانه عمل کرد.

این استاد حوزه گفت: مرحوم ابن الرضا پس از گذراندن مدارج عالی علمی و استفاده از محضر مراجع و بزرگان حوزه به شهر خوانسار بازگشت و رسالت علمی، تربیتی و اخلاقی خود را ارائه کرد به طوری که در طول عمر با برکت خود شاگردان زیادی را در حوزه علمیه امام صادق(ع) تربیت کرد.

صالحی خوانساری ادامه داد: مردم ما نیازمند مرشد، معلم، رهبر و آموزگار هستند تا مسیر زندگی و سعادت دنیا و آخرت را یاد بگیرند و آنچه مرحوم ابن الرضا انجام دادند در همین عرصه بود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjvhex.uqemyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما