پنجشنبه ۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 33671
حجت الاسلام قرائتی:

زمینه ازدواج جوانان در سنین قبل از دانشگاه فراهم شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه باید زمنیه ازدواج زود هنگام جوانان فراهم شود، گفت: باید امکان برطرف کردن این نیاز مهم جوانان در دوران دبیرستان فراهم شود.
زمینه ازدواج جوانان در سنین قبل از دانشگاه فراهم شود
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی ظهر امروز در همایش مبین یاوران نماز ویژه مدیران مدارس متوسطه اول سراسر کشور مجتمع فرهنگی یاوران مهدی قم برگزار شد، با اشاره به اینکه این‌گونه همایش‌ها برای تربیت پرچم‌داران نماز است، اظهار داشت: وضعیت امروزه نماز به طور قانع کننده نیست و نباید به وضع موجود در عرصه نماز اکتفا کرد و باید برای ترویج هرچه بیشتر آن تلاش کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نباید به پشت سر نگاه کنیم و تنها راه‌هایی که رفته‌ایم را مد نظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: مدیر خوب کسی است که به آینده و راه‌های نرفته فکر کند و برای پیشرفت تلاش کند و هرکس مسئولیت دارد هر آنچه که وظیفه آن را بر عهده دارد را بر دوش کشد و یا حداقل تا حد امکان و توان خود وظیفه‌اش را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام هیچ‌گونه حرجی نیست، تصریح کرد: امروزه آموزش و پرورش و حوزه علمیه و دانشگاها نمی‌توانند ادعا کنند که تمام توان خود را گذاشته‌اند و باید تلاش کنند که با تمام توان از همه ظرفیت‌های موجود برای تربیت نسل جوان بهره گرفت.

حجت الاسلام قرائتی خاطرنشان کرد: در دین اسلام فارق التحصیلی معنا ندارد و کسب علم و دانش باید در تمام دوره‌ها به صورت مداوم دنبال شود و در حرکت به جلو باید برای پیشرفت و تعالی برای آینده بهتر پیش رفت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه همیشه با همکاری و کار دسته جمعی می‌توان به نتیجه بهتری دست یافت، تصریح کرد: تاریخ نشان داده که انسان به تنهایی در کارها موفق نیست و در صورتی که فکرهای مختلف با هم جمع شود رسیدن به موفقیت قطعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید برای تشویق به نماز کار را از ته دل و عاشقانه انجام داد، افزود: اگر حرفی تنها از روی زبان باشد و حرکت انسان از روی ریا و تظاهر باشد مخاطب متوجه می‌شود که این کار از ته دل نبوده و ریاکاری است.

حجت الاسلام قرائتی با بیان اینکه مدیران و یاوران نماز باید ایمان و اعتقاد قوی به مسائل دینی به خصوص نماز را در برخود با جوانان مد نظر قرار دهند، تصریح کرد: خود مدیران باید به چیزی که توصیه می‌کنند عمل کنند و نشان دهند که افراد بهتر از ما هم این کار را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه زیبایی مسجد بسیار اهمیت دارد و در دین هم زینت نمازگزار توصیه شده است، افزود: برای تربیت معلمان مدارس از شیوه‌های دانشمندان داخلی که سابقه موفقیت داشته است به جای اندیشمندان غربی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه برای دادن یک دستور العمل باید صراحت و دقت را لحاظ کرد، خاطرنشان کرد: کارایی و اثر گفت‌وگوی رودررو بسیار بیشتر است و بعضی از دانش آموزان به صورت خصوصی مشاوره دهند قطعاً اثرگذاری بیشتری دارد.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اهمیت ازدواج زود هنگام جوانان، تاکیدکرد: باید ازدواج‌ها از دوران دانشگاه به دوران دبیرستان انتقال یابد و این نیاز انسان به موقع برطرف شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjvmet.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما