چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 41681
منبع : پایگاه اطلاع رسانی فنی و حرفه ای استان قم
در پنج ماه گذشته سال جاری صورت گرفت:

ارائه بیش از 807 هزار نفرساعت آموزش مهارتی در آموزشگاههای آزاد قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم از ارائه بیش از 807 هزار نفر- ساعت آموزش مهارتی به 3 هزار و 759 نفر در پنج ماهه گذشته سال جاری در آموزشگاههای آزاد قم خبر داد.
ارائه بیش از 807 هزار نفرساعت آموزش مهارتی در آموزشگاههای آزاد قم
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با اعلام این خبر گفت: در پنج ماهه گذشته سال جاری با اهتمام و جدیت مدیران و مربیان بخش خصوصی 807 هزار نفرساعت آموزش های مهارتی در موسسات کارآموزی آزاد استان برگزار گردید.  
 
 مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان داشت: این آموزش ها در 178 آموزشگاه آزاد فعال دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در بخش های صنعت و خدمات  اجرا گردیده که تعداد 3759  نفر از مهارت جویان استان در حرفه های مورد علاقه خود  آموزشهای مهارتی را فرا گرفتند    .

وی افزود: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و براساس برنامه‌های درسی و استانداردهای مهارت آموزش مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تأمین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام می‌کنند.   

عطارنیا اظهارداشت: آموزش های بخش خصوصی در پنج ماه گذشته سال جاری در 104 حرفه آموزشی از زیرمجموعه 17رشته آموزشی شامل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، طلاوجواهرسازی، معدن، مخابرات، الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی، بهداشت و ایمنی، صنایع نساجی،کنترل وابزاردقیق، مدیریت صنایع، خدمات تغذیه ای برگزار  شد.   

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: هر ساله نحوه عملکرد آموزشگاههای استان توسط بازرسان این اداره کل مورد بازرسی قرار می گیرند که در پنج ماه گذشته سال جاری150مورد بازرسی از این آموزشگاهها صورت گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: مهارت آموزان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در پایان دوره در دو مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از قبولی در این دو مرحله، گواهینامه مهارت کسب می‌کنند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjvmex.uqevozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما