چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : 52391
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم خبر داد

افزایش 15 درصدی قیمت‌ها در بازار رهن و اجاره مسکن قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم گفت: امسال شاهد افزایش بین 15 تا 20 درصدی قیمت‌ها در بازار رهن و اجاره در استان بودیم.
افزایش 15 درصدی قیمت‌ها در بازار رهن و اجاره مسکن قم
به گزارش قم نیوز، محمد شکری در قم با اشاره به تاثیر منفی رکود بازار در فعالیت واحدهای مشاور املاک اظهار کرد: برخی از این واحدها به دلیل رکود تعطیل شدند و این مساله امسال بیشتر از سال‌های گذشته برای این صنف رخ داد.

وی ادامه داد: امسال شاهد افزایش بین 15 تا 20 درصدی قیمت‌ها در بازار رهن و اجاره در استان قم بودند، صاحبخانه‌های استان اکنون بیشتر رغبت دارند که رهن بگیرند تا اجاره دریافت کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک استان قم افزود: صاحبخانه‌های استان در موارد زیادی قراردادهای خودشان را با مستاجرین از اجاره به رهن تبدیل کردند، چون پرداخت اجاره‌های سنگین برای مستاجرین سخت شده است، این مساله را در مناطق گران قیمت تر بیشتر شاهد بودیم.

شکری با اشاره به رغبت مستاجرین استان قم برای انعقاد قراردادهای رهن اظهار کرد: آن‌ها به دلیل مشکلات اقتصادی و سخت بودن پرداخت اجاره‌های سنگین به صورت ماهیانه تمایل دارند که با صاحبخانه‌ها بیشتر قرارداد رهن امضا کنند، قراردادی که در گذشته بستن آن چندان بین صاحبخانه‌ها و مستاجرین در استان رایج نبود.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از نیازهای اصلی مردم است و در وضعیت کنونی آن‌ها در حد نیاز مسکن می‌خرند، گفت: اکنون قیمت منازل در شهر قم افزایش یا کاهش چشمگیری ندارد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjvtei.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما