پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 46361
منبع : خبرگزاری فارس
دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور:

شیعه با انتظار امام مهدی(عج) زنده است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: شیعه با انتظار امام مهدی(عج) زنده است و داشتن همین نگاه، امید به آینده روشن را در دل‌های شیعیان زنده نگه می دارد.
شیعه با انتظار امام مهدی(عج) زنده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید رضا سلیمانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نشست تخصصی معاونین آموزشی و فرهنگی بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) و مدیران کانون‌های تخصصی مهدویت و ولایت ستاد عالی کانون‌های مساجد که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) برگزار شد، با اشاره به اهمیت فرهنگ انتظار اظهار کرد: باید مسجد محور ترویج این فرهنگ باشد، چون اساس امام، ولایت و رهبری شیعه در مسجد است.

وی ادامه داد: در اسلام یاوران و منتظران امام مهدی(ع) تشویق به خوش بینی شدند و این مساله در آیات و روایات آشکار است، اما امید به آینده در اندیشمندان غربی وجود ندارد و آن‌ها نمی‌توانند که عنصر خوش بینی را در خودشان زنده نگهدارند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: شیعه با انتظار امام مهدی(عج) زنده است و داشتن همین نگاه، امید به آینده روشن را در دل‌های شیعیان زنده نگه می دارد اما آینده توسط دانشمندان غربی همیشه به صورت مخوف معرفی می‌شود و یکی از اختلاف‌ها بین دانشمندان اسلامی و غربی این مساله است.

ارباب سلیمانی با اشاره به نگاه اندیشمندان غربی به آینده اظهار کرد: انیشتین گفته بود که بشر در حال کندن گور خودش است، بیشتر اندیشمندان غربی اعتقاد دارند که بشر با احاطه به علوم مختلف، خودش را به نابودی نزدیک تر می‌کند.

وی ادامه داد: توجه به آخرالزمان یک مساله ریشه دار است که در گذشته هم سابقه داشت. در همه ادیان به منجی آخرالزمان توجه شد، در قرآن آمده است که صالحان وارث زمین می‌شوند و مراد از صالحان همان اصحاب حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان هستند.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: موضوع مهدویت، امامت و ولایت، یک موضوع ریشه دار و تاریخی است و در جوامع پیش از ظهور اسلام هم به موضوع مهدویت توجه می‌شد.

سلیمانی با اشاره به موضوع مهدویت در قرآن اظهار کرد: در متن آیات قرآن هم این موضوع به صورت واضح بیان شده است. به عنوان مثال می‌توان به آیه ۱۴۵ سوره انبیاء اشاره کرد که در آن بیان شده که در کتاب زبور نوشته شده که صالحان زمین را ارث می‌برند.

وی ادامه داد: در آیه ۱۴۵ سوره انبیاء از کتاب زبور سخن به میان آمده است، زبور در ادبیات عربی به نوشته ای گفته می‌شود که از حکومت صالحان سخن بگوید، پس با این تعریف مراد آیه ۱۴۵ سوره انبیاء این است که علاوه بر قرآن در کتاب‌های آسمانی پیشین هم مساله حکومت صالحان بیان شده است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: حتی اگر زبور را به عنوان کتاب آسمانی زبور معنی کنیم، مراد آیه ۱۴۵ سوره انبیاء این خواهد بود که بندگان شایسته خدا در نهایت وارثان زمین هستند و مساله مهدویت پیش از ظهور اسلام هم به پیامبران الهی ابلاغ شد.

ارباب سلیمانی در پایان با اشاره به ضرورت هماهنگی مراکز فعال در حوزه مهدویت خاطرنشان کرد: ایجاد یک شبکه واحد میان این مراکز موجب نجات نسل جوان و نوجوان از نقشه‌های دشمن می‌شود. مراکز مهدویت همچون ابرهای پراکنده ای هستند که تراکم آنها در کنار یکدیگر موجب بارش می شود.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcjvtex.uqemmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما