> حضرت زهرا(س) خلاصه عصاره خلقت است | قم نیوز
يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : 22141

حضرت زهرا(س) خلاصه عصاره خلقت است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه کلمات و خطبه‌های حضرت زهرا(س) دنیایی از معارف است گفت: حضرت فاطمه(س) خلاصه عصاره خلقت است.
حضرت زهرا(س) خلاصه عصاره خلقت است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین محمود نجاریان‌زاده ضمن گرامیداشت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: ‌ آنچه که باعث شده ایشان در قرآن و نزد ائمه به عنوان الگو معرفی شود بحث علم این بانوی بزرگوار است.

وی با بیان اینکه گاهی علم از جانب خدا و گاهی اکتسابی است، گفت: علم حضرت زهرا(س) علمی از جانب خداوند بود و از هر بابی که سخن به میان می‌آمد ایشان یک عالمه بودند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم گفت: هنگامی که ما کلمات و خطبه‌های حضرت زهرا(س) مراجعه می‌کنیم دنیایی از معارف را مشاهده می‌کنیم و گاهی ائمه طاهرین مانند امام صادق(ع) استناد به سخنان حضرت زهرا(س) داشتند.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه این بانوی بزرگ اسلام از لحاظ علمی که از سوی خداوند دریافت کرده بودند قطعا عبادت، ولایت مداری و زهد ایشان نیز برگرفته از همین علم است.

حضرت زهرا(س) الگویی برای تربیت فرزندان

حجت الاسلام نجاریان‌زاده به نوع تربیت این بانوی بزرگوار اشاره کرد و گفت: با اینکه ایشان خود جامع معارف بودند اما امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را برای تحصیل علم نزد پیامبر(ص) می‌فرستادند که ‌این نشان می‌دهد که مادر به چه میزان در تربیت فرزندان و سوق دادن آنان به کسب معارف اسلامی نقش بسزایی دارد که این امر نیز باید به عنوان یک الگو برای مادران مطرح باشد.

وی با بیان اینکه برخی از مادران فرزندان خود را به کلاس‌های موسیقی و یا بازیگری می‌فرستند، گفت: این در حالی است که فرستادن فرزندان به کلاس قرآن و نهج البلاغه تاثیرات بسیار عمیقی بر معنویت فرزندان دارد و همین دوری گرینی از این مسائل باعث می‌شود که جوانان هویت خود را از دست بدهند و راه را گم کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم با بیان اینکه علومی که در حال حاضر ترویج می‌شود نمی‌تواند انسان را به کمالاتی که هدف از خلقت بوده برساند، بیان داشت: بسیاری از معضلات اجتماعی همچون خودکشی، بیماری‌های اعصاب و مسائلی از این قبیل ناشی از سرچشمه زندگی که‌‌ همان زهرای اطهر(س) است فاصله گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از مادرانی که در حال حاضر سن و سالی از آنها گذشته در زمانی زندگی می‌کردند که بسیاری از الگوی رفتاری که از سینما یا جاهای دیگر گرفته شده وجود نداشت ولی آنان به راحتی زندگی خود را داشته و عمرهای طولانی را نیز داشتند و این بدان دلیل بود که به خاطر اعتقادات مذهبی عمیق الگوی خود را حضرت زینب و حضرت زهرا(س) قرار داده بودند.

حجت الاسلام نجاریان‌زاده با اشاره به پیشرفت روز افزودن و امکاناتی که در حال حاضر در اختیار جوانان و مسئولان است، بیان کرد: این امکانات باید در جهت بهره گیری و فرهنگ سازی زندگی فاطمی استفاده شود که متأسفانه اینگونه نیست.

وی با تأکید براینکه من به عنوان یک طلبه می‌گویم که مسئولان و حتی صدا و سیما و بازیگران نتوانسته‌اند الگوی رفتاری این بانوی گرامی را به نسل نو منتقل کنند، بیان داشت: در صدا و سیما آنگونه تبلیغات فراوانی برای بسیاری از کالا‌ها انجام می‌شود اما درباره زندگانی حضرت زهرا(س) و الگو‌ها و سخنان ایشان که می‌تواند برای نسل جوان بسیار مفید باشد تبلیغات چندانی وجود ندارد.

لطافت زندگی فاطمی را باید به نسل جدید ارائه دهیم

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات استان قم با تاکید براینکه ائمه جماعات و خطبای نماز جمعه باید در ترویج سبک و سیاق زندگی فاطمی تلاش بیشتری داشته باشند عنوان کرد: بهتر است که در زمان‌هایی همچون ولادت، شهادت و یا مناسبت‌هایی از این قبیل خطبا در ترویج فرهنگ و سبک و سیاق ائمه تلاش بیشتری کنند و با استفاده از قلم نویسندگان در خطبه‌های زندگی فاطمی را مورد اشاره قرار دهند.

وی به مسئله پوشش اشاره و با تاکید براینکه در کشور ما پوشش نباید به شکل کنونی باشد بیان کرد: اگر جامعه از فرهنگ فاطمی سیراب شود غیر از خانه زهرا(س) جای دیگری نمی‌رود و ما باید تلاش کنیم که لطافت زندگی فاطمی را به نسل جدید ارائه دهیم.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjvve8.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما