سه شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : 27191
آیت‌الله حسینی بوشهری:

تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) اثر ماندگار آیت‌الله مهدوی کنی بود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: آیت‌الله مهدوی کنی بعد از تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) مسئولیت این مرکز را بر عهده داشتند چراکه فارغ‌التحصیلان این مرکز مسئولیت‌های مهمی را در داخل و کشور عهده‌دار هستند.
تاسیس دانشگاه امام صادق(ع) اثر ماندگار آیت‌الله مهدوی کنی بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به ضایعه درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی کنی از شخصیت‌های بسیار بزرگ، چهره‌های مبارز، چهره‌های شاخص روحانیت و یکی از علمای بزرگ تهران بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اصالت خانوادگی آیت‌الله مهدوی کنی، تصریح کرد: اصالت خانوادگی ایشان نشان‌دهنده تراز شخصیتی ایشان در زمینه اخلاقی و مذهبی است، انسانی مسئولیت‌پذیر بود که در زمینه انقلاب مسئولیت‌ها را با آغوش باز می‌پذیرفتند.

وی گفت: آیت‌الله مهدوی کنی همراه امام راحل بود و در زمان انقلاب از مبارزات دوری نکردند، زندان رفتند، شکنجه شدند و مورد آزار و اذیت قرار گرفتند اما در برابر طاغوت آن روز سکوت نکردند و فریادگر بودند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به تلاش‌های آیت‌الله مهدوی کنی در دوران پس از انقلاب عنوان کرد: با تشکیل کمیته‌ها بعد از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، کاندیدای پذیرش مسئولیت کمیته‌ها متوجه آیت‌الله مهدوی شد، البته شرایط به‌گونه‌ای بود که گاهی به‌عنوان وزیر کشور و نخست‌وزیر مسئولیت اداره کشور را به عهده بگیرند، ‌این عالم بزرگ در هر جایگاهی به‌عنوان یک روحانی محترم و ارزشمند این مسئولیت‌ها را انجام می‌دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به تلاش آیت‌الله مهدوی کنی و همراهانشان برای پایه‌گذاری دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: این عالم بزرگ بعد از تاسیس این دانشگاه مسئولیت این مرکز را بر عهده داشتند چراکه فارغ‌التحصیلان این مرکز مسئولیت‌های مهمی را در داخل و کشور عهده‌دار هستند.

وی تاکید کرد: آیت‌الله مهدوی کنی دبیر جامعه روحانیت مبارز بودند و آنجا را به‌خوبی اداره کردند و در سال‌های آخر نیز ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشتند و با سعه‌صدر این مجلس را اداره کرد، به‌گونه‌ای که باید گفت وجود آیت‌الله مهدوی وزنه‌ای برای مجلس خبرگان بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به محبوبیت آیت‌الله مهدوی‌کنی، عنوان کرد: این عالم وارسته چهره‌ای محبوب نزد امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بود و نزد همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی به‌عنوان یک انسان حق‌بین، درست اندیش و درست‌کار مطرح می‌شد که اگر سخنی مطرح می‌کرد به سبب عظمت این عالم بزرگ پذیرفته می‌شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: اگر جناح یا مجموعه‌ای، سخنان آیت‌الله مهدوی کنی را از نظر فکری قبول نمی‌کرد در برابر عظمت ایشان سکوت می‌کرد که نشان‌دهنده پایگاه اجتماعی این عالم فرزانه بود.

‌انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcjvve8.uqeahzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما