پنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 51121
منبع : خبرگزاری فارس
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم:

بشريت بيش از هر زمان تشنه معارف و اخلاق امام صادق(ع) است

امام صادق(ع) بر قله علم و دانش ايستاده است
قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت:‌ بشريت امروز بيش از هر زمان به معارف و اخلاق امام صادق(ع) نيازمند است و بايد در نظر داشت اين معارف كهنه‌شدني نيست.
بشريت بيش از هر زمان تشنه معارف و اخلاق امام صادق(ع) است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ابوالقاسم علیدوست امروز در قم، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد:‌ امروز نه تنها دنیای شیعه و اسلام بلکه همه انسان‌های جهان بیش از هر زمان به رفتار، اخلاق و سبک زندگی امام صادق(ع) نیازمند هستند و در واقع نیاز به معارف امام هیچگاه کهنه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا امام به درستی شناخته شود امام از نظر علم و دانش بر قله ایستاده است تا جایی که شخصی مانند ابوحنیفه می‌گوید «فقیه‌تر از جعفر بن محمد(ع) در نظر ندارم و ایشان دانشمندترین فرد در امت اسلام هستند».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ذکر مثال‌هایی از زندگی امام صادق(ع) گفت: این امام بزرگوار برای عرض تسلیت به سوی منزل یکی از نزدیکان رهسپار بود که در بین راه بند کفششان پاره شد و کفش را دست گرفتند و با پای برهنه راهی شدند. در بین راه شخصی خواست کفشش را در اختیار ایشان قرار دهد که در پاسخ بیان کردند شایسته‌ترین فرد برای تحمل مشکل صاحب مشکل است.

وی ادامه داد:‌ حضرت در فصل برداشت خرما دستور می‌دادند بخشی از دیوار باغ را خراب کنند تا شکافی ایجاد شود و مردم به آسانی از خرماهای باغ استفاده کنند.

علیدوست عنوان کرد:‌ بستگانی که نسبت به امام صادق(ع) بی‌مهری کرده بودند زمانی که گرفتار می‌شدند امام با آنها با مهربانی رفتار می‌کردند البته امام در برابر غالیان سخت ایستادگی می‌کردند.

وی تصریح کرد: پیشوای ششم شیعیان ترجیح دادند به جای اینکه به خطوط مقطعی و خاص سیاسی ورود پیدا کنند به مبارزات علمی گسترده بپردازند و دانشگاه عظیم را تأسیس کنند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjvvei.uqev8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما