دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 30151

چرا شورای شهر قم بر سر انتخاب شهردار لجبازی می‌کند؟

همدلی و همزبانی، گمشده شورای اسلامی شهر قم
قم نيوز : قم نیوز: اگر چه امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم و دولت را به همزمانی و همدلی توصیه کردند، اما شورای اسلامی شهر قم به خلاف نظر ایشان، بر سر انتخاب شهردار دست به حرکتی غیر قانونی زده است.
چرا شورای شهر قم بر سر انتخاب شهردار لجبازی می‌کند؟
سرویس شهری قم نیوز: انتخاب حسین باقری پشت درهای بسته و بدون اطلاع مردم قم و رسانه‌ها به خودی خود مسئله ناراحت کننده‌ای بود و بسیاری از مردم را از شورای شهر قم ناامید کرد اما گویا این مسئله کافی نبود و اصرار شورای شهر قم در صدور حکم غیر قانونی برای وی، صورت گرفت تا زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت(س) را بیش از پیش ناراحت کند.

همدلی و همزبانی، گمشده شورای اسلامی شهر قم است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای امسال مردم و دولت را به همدلی و همزبانی امر کردند تا در سایه این رهنمود ایشان، مشکلات کشور به ویژه مشکلات اقتصادی گره گشایی شود. اگر به دقت در این امر مولوی رهبری، اندیشه کنیم، یکی از مصادیق همدلی و همزبانی ملت و دولت، پرهیز از تنش‌های اداری و سازمانی و همراهی سازمان‌های دیگر با دولت است.

شورای اسلامی شهر قم که از رای مردم شهر قم برآمده است، یکی از مصادیق و مخاطبان اصلی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بود اما گویا این شورا این فرمایش رهبری را تنها شنیده است و حتی اندکی در آن اندیشه نکرده است!

انتخاب شهردار روالی قانونی دارد و در شهرهای بالای 200 هزار نفر، حتما باید با تایید وزیر کشور صورت گیرد و این نکته در مورد دیگر شهرداران قم نیز که بعد از تصویب این قانون انتخاب شده اند، طی شده است. به عنوان مثال شهردار سابق و محبوب قم، محمد دلبری، تا قبل از تایید حکم خود در دور چهارم شورای شهر توسط وزارت کشور، در شورای شهر حاضر نشد و رسما مسئولیت را به عهده نگرفت، البته دوره شهرداری وی از قبل استمرار داشت اما احترام به قانون از جمله شعارها و خط مشی عملکرد وی بود.

شورای شهر قم، نگران زمین ماندن توصیه شهردار تهران!
اما چرا شورای اسلامی شهر قم پس از دلبری، به سراغ حسین باقری رفت و در جلسه محرمانه به وی رای داد و این چنین قبل از تایید وزیر کشور به دنبال شهردار خواندن وی است، مسئله ای حائز اهمیت است.

حسین باقری که گفته می شود توصیه محمدباقر قالیباف به مسئولان شورای شهر است، حتی قبل از تایید از سوی وزیر کشور، در معیت رئیس شورای اسلامی شهر قم به دیدار مراجع عظام تقلید برده شد تا تایید مراجع به نوعی سبب فشار بر دولت برای تایید وی شود اما ظاهرا دلایل مخالفت وزیر کشور با مدیریت باقری قوی تر از این است که کارهایی از این دست سبب تایید وی شود.

شورای شهرداری یا شورای مردم قم؟
به نظر می رسد اعضای شورای اسلامی شهر قم دچار کمبود تنش با دولت و وزارت کشور شده اند و قصد دارند به جای انتخاب شهردار در یک بستر آرام و به دور از جنجال، در فضایی جنجالی، حرف غیر قانونی خود را به کرسی بنشانند و در این راستا حتی نیازی به آگاه کردن مردم قم از چرایی تصمیمات خود نمی بینند!

برخی از این اعضا کار را به جایی رسانده اند که در جلسات علنی شورا، علنا به مسئولان استانی حمله می کنند، غافل از این که توصیه رهبر معظم انقلاب، همدلی با مردم و دولت است نه حمله علنی به مسئولان دولتی.

گران کردن کرایه‌های حمل و نقل عمومی با این استدلال که ما وظیفه تامین بخش خصوصی را نداریم که حتی با مخالفت نماینده اصولگرای قم، احمد امیرآبادی فراهانی مواجه شد در کنار مصوبات دیگری که تنها تامین کننده منافع شهرداری است، نشان می دهد که این شورای شهر بنای اصلی خود را بر خدمت کردن به شهرداری گذارده است نه مردم. البته مه اعضای شورای اسلامی شهر قم چنین نیستند و 5 نفری که در جلسه محرمانه به شهردار جدید قم رای ندادند، احتمال جزو کسانی هستند که حقوق مردم را بیشتر از منفعت شهرداری در نظر می گیرند.

روزشماری مردم قم برای انتخاب شوراها
شاید بیش از هر زمانی، مردم قم این روزها به تقویم خود نگاه می کنند و منتظر برگزاری دوره جدید انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند تا شورای شهر جدیدی را انتخاب کنند که به منافع مردم بیندیشد نه این منافع شهرداری و توصیه خارج از استان را سرلوحه خود قرار دهد. تا آن روز ما نیز در قم نیوز، به دقت مواضع و رای های اعضای شورای شهر را ثبت می کنیم و در هنگام لزوم، گزارشی از عملکرد تک تک اعضای فعلی به مردم قم می‌دهیم تا در انتخابی درست، خادمین واقعی را برای شهر کریمه اهل بیت(س) برگزینند.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcjvvet.uqeyizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

علی
جانا سخن از زبان ما شهروندان میگویی .
با توجه به اینکه اکثر اعضای این شورا از مهاجرین به قم و غیر بومی هستند لذا خیلی از آنها انتظار نمی رود که به حال شهر قم کار مفیدی انجام دهند و در انتخاب شهردار هم مشاهده کردیم که فقط چشم به دهان افراد خاص و افرادی خارج از قم دارند. متأسفیم برای این شورا که این همه مدیر قمی لایق و بومی در این شهر هست اما چشم آنها همیشه به خارج از استان است .
ما هم مجبوریم صبر کنیم و منتظر انتخابات دوره بعد شورای شهر می مانیم.
فم نیوز وابسته به کجاست والا ما نمیدونیم مردم کیا هستند