يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 46181

بزرگترین عقیق جهان در معرض دید عموم + تصاویر

قم نيوز : قم نیوز: یک معدنچی در سال 1946 میلادی، وقتی در یکی از معادن بیابان "کوبِر پِدی" در استرالیای جنوبی مشغول فعالیت بود، سنگ ارزشمندی را کشف کرد که اکنون در معرض دید عموم قرار گرفته است.
بزرگترین عقیق جهان در معرض دید عموم + تصاویر
به گزارش قم نیوز، بهترین و ارزشمندترین عقیق یک‌تکه جهان که ۹۹۸ گرم وزن دارد، با نام «آتش استرالیا» شناخته می‌شود و اگرچه این سنگ گرانبها ۶۰ سال قبل کشف شده است، ولی هم‌اکنون برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

این قطعه عقیق بیش از ۶۷۵ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است و از آن به عنوان بزرگترین، مرغوب‌ترین و ارزشمندترین عقیق در سراسر جهان یاد می‌شود.



موزه استرالیای جنوبی در شهر آدلاید صاحب کنونی این سنگ ارزشمند محسوب می‌شود و تصمیم گرفته است برای نخستین بار آن را در معرض دید عموم بگذارد. دکتر «برایان اولدمن» مدیر این موزه گفت: «"آتش استرالیا" به اندازه توپ بیسبال است و در آن می‌توان تمام رنگ‌های موجود در طیف نوری را مشاهده کرد».

او توضیح داد: «این عقیق منحصر به‌فرد است، زیرا کیفیت آن بسیار بالاشت و اندازه آن نسبت به سنگ‌های مشابه بسیار بزرگتر است. بخش اعظم این سنگ عقیق به رنگ قرمز است که نشان از مرغوبیت بالای آن دارد».


لازم به ذکر است در سال ۱۹۴۶ میلادی یک معدنچی به نام «والتر بارترام» که یکی از معادن بیابان "کوبِر پِدی" در استرالیای جنوبی مشغول فعالیت بود، این سنگ ارزشمند را کشف کرد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjvvex.uqemozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما