دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : 30421

نیمه شعبان زمانی برای چراغانی دل‌ها

قم نيوز : قم نیوز: فرصت نیمه شعبان می گذرد. تنها برای من نیست که فرصت نیمه شعبان می‌گذرد بلکه برای دیگران هم هر سال، یکی از شمار تولدهایی که می‌توانند در آن دلشان را تغییر دهند، رد می‌شود.
نیمه شعبان زمانی برای چراغانی دل‌ها
به گزارش قم نیوز، فرصت نیمه شعبان واقعا می‌گذرد. برای نویسنده این مطلب تا به حال بیش از ۳۳ نیمه شعبان گذشته است.

چند سال اول که در جهل کودکی گذشته و خاطره ای از آن ندارم و چند سال نوجوانی هم در رقابت برای حوض ساختن و ریسه بستن کوچه سپری شده است. جوانی اما بهتر گذشت و حالا که به راه طی شده نگاه می‌کنم، میبینم که ۳۳ سال گذشته است.

تنها برای من نیست که فرصت نیمه شعبان می‌گذرد بلکه برای دیگران هم هر سال، یکی از شمار تولدهایی که می‌توانند در آن دلشان را تغییر دهند، رد می‌شود.

در واقع با این دیدگاه ریسه کشیدن و کوچه قرق کردن، شاید ظروف کرایه ای‌ها بیشتر از بقیه نیمه شعبان را انتظار بکشند زیرا در آن ایام کرایه صندلی و ریسه و چراغ برق از بقیه اوقات بیشتر می‌شود. یک تحول شکلی و ظاهری که شهر را برای یک روز یا دو روز دستخوش تغییر می‌کند و برای قمی‌ها البته بیشتر ملموس است چون شاهد ترافیک حضور مردم برای رفتن به مسجد جمکران هستند.

این تغییر خود به یک چرخه تکراری تبدیل شده است و دیگر زایندگی ندارد و البته نباید نفی شود زیرا در نفس خود لازم است اما به نظر می‌رسد که در روز تولد امام حی و حاضر، نیازمند تغییر بزرگ‌تری هستیم. تغییری که فقط کوچه و خیابان را در بر نگیرد زیرا زشت است که کوچه‌ها و خیابان‌ها سالروز حضور حجت خدا (عج) را در زمین جشن بگیرند اما دل‌های ما سوت و کور باشد.

این روز فرصتی برای چراغانی دل‌ها است، قلب‌های مومنان باید در این روز به نور امام عصر (عج) روشن شوند و طوری بدرخشند که تاریکی دیگران را خنثی کنند.

پیش نیاز چراغانی دل هم، معرفت پیدا کردن به اهل بیت (ع) است. این که چرا امام غائب است و هدف سلسله امامت چیست؟ فکر کردن به این سؤال حتی اگر به جواب آن هم نرسیم، ارزشمند است زیرا این سؤالات به مجموعه ای از معارف منتهی می‌شوند که شناخت اهل بیت (ع) را به ارمغان می‌آورند.

امسال در آستانه نیمه شعبان، فرصت خوبی است تا به سراغ چراغانی دلمان برویم و این کار نیازی به جمکران آمدن ندارد، یک یا مهدی (عج) می‌خواهد و عزمی برای مطالعه. شاید عیدی امسال ما به امام زمانمان این باشد که اندکی نسبت به سال گذشته نسبت به ایشان و اهل بیت (ع) معرفت پیدا کنیم و از شادی ظاهری به شادی عمیق قلبی اندکی نزدیک شویم. انشاء الله.

انتهای پیام/105
https://qomnews.ir/vdcjvxet.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما