دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۳
کد مطلب : 28091
حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی:

حضور تکفیری‌ها مشکل اصلی عراق است/نباید از ابزار رسانه غافل شویم

قم نيوز : قم نیوز: نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران حضور تکفیری‌ها و داعش و خط سلفی را موجب ایجاد فتنه و اختلاف در کشور عراق دانست و گفت: امروز در کشور عراق مشکل اصلی تکفیری‌ها و سلفی‌ها هستند.
حضور تکفیری‌ها مشکل اصلی عراق است/نباید از ابزار رسانه غافل شویم
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی بعد از ظهر امروز در دیدار فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شیعه و سنی در صفی واحد مقابل جبهه استکبار قرار دارد اظهار کرد: در کشور عراق برخی از قبایل بزرگ نیمی شیعه و نیمی اهل سنت هستند و این قبایل زندگی بسیار مسالمت‌ آمیزی داشته و بین آنها ازدواج نیز صورت می‌گیرد.
 
وی با اشاره به حضور علمای اهل سنت در کربلا برای شرکت در مراسم‌های شیعیان تصریح کرد: علمای شیعه نیز در کشور عراق در مراسم‌های اهل سنت شرکت کرده و در این کشور مشکل شیعه و سنی نداشتیم.
 
نماینده آیت الله سیستانی در ایران با اشاره به اینکه حضور تکفیری‌ها موجب ایجاد فاصله بین مذاهب در کشور عراق شد اظهار کرد: این در حالی است که در گذشته بین شیعه و سنی در کشور عراق ارتباط خوبی برقرار بود.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواستند از فتوای آیت الله سیستانی با هدف ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی استفاده کنند تصریح کرد: دشمنان اعلام کردند که این فتوا بر ضد اهل سنت صادر شده است که این مرجع تقلید در ادامه تاکید کردند که شیعه، سنی، ایزدی و مسیحی در یک صف برابر دشمنان قرار دارند.
 
شهرستانی حضور تکفیری‌ها و داعش و خط سلفی را موجب ایجاد فتنه و اختلاف در کشور عراق دانست و یادآور شد: امروز در کشور عراق مشکل اصلی تکفیری‌ها و سلفی‌ها هستند.
 
وی با اشاره به اینکه در بعد رسانه‌ای دچار ضعف هستیم تصریح کرد: با وجود اینکه در عصر ارتباطات هستیم ولی رسانه‌ای قوی برای انتقال مبانی خود نداریم.
 
رئیس دفتر آیت الله سیستانی در ایران به واقعه سیدنی استرالیا اشاره کرد و گفت: در این قضیه شاهد هجمه همه جانبه رسانه‌های غربی بودیم.
 
وی با اشاره به اینکه مرجعیت شیعه در کشور عراق نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند اظهار کرد: بوش در دوران ریاست جمهوری خود 5 مرتبه به آیت الله سیستانی نامه نوشت ولی پاسخی از سوی آیت الله سیستانی به این نامه‌ها داده نشد و این مسئله مورد اعتراض رئیس جمهور وقت آمریکا قرار گرفت.
 
شهرستانی با اشاره به اینکه اختلاف نظر بین گروه‌ها امری طبیعی است ولی معنای اختلاف نظر با تنش و درگیری متفاوت است خاطرنشان کرد: وجود اختلاف نظر به دور از هرگونه تنش مایه رشد و تکامل می‌شود.
 
وی با تاکید بر اینکه ارتباط و تعامل بین گروه‌های شیعه و سنی باید بیشتر شده و این ارتباطات تقویت شود تاکید کرد: باید در عصر حاضر از ابزار رسانه‌ای و ارتباطی نهایت بهره را برده و پایه‌های وحدت را تقویت کنیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjvye8.uqeohzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما