پنجشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 31204
منبع : پایگاه خبری تحلیلی قم فردا
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

کلنگ زنندگان منوریل الآن مخالف آن شده‌اند/جزء مسکن نیروگاه ملکی ندارم

قم نيوز : امیر آبادی گفت: بنده هیچ ملک و زمینی جزء منزل مسکونی نیروگاه ندارم و حتی ماشینی هم که قبل از انتخابات داشتم الآن ندارم و تمام هزینه‌های جاری‌ام هم از بازنشستگی، مجلس و مقداری پس‌انداز تأمین می‌شود.
کلنگ زنندگان منوریل الآن مخالف آن شده‌اند/جزء مسکن نیروگاه ملکی ندارم
به گزارش قم نیوز، احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای سیاسی استان، اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم بنده و آقای آشتیانی از همان ابتدا اعلام کردیم در عزل و نصب‌ها هیچ دخالتی نداریم و با آن‌که برخی از وزرا مشورت‌هایی از ما در این زمینه می‌گرفتند، چون فضای مناسبی در قم وجود نداشت، ماهم پیشنهادی نمی‌دادیم.

وی محتاج و موسی پور را دو گزینه سه نماینده قم دانست و افزود: در زمان انتخاب استاندار ما هر سه نماینده نظرمان روی آقایان محتاج و موسی پور بود که وزارت کشور به آقای صالحی منش اعتماد کرد و ما هم تا لحظه آخر از ایشان حمایت کردیم.

انتخاب معاون سیاسی استاندار سرآغاز اختلافات
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به بروز اختلافات استانداری بعد از انتخاب معاون سیاسی امنیتی اشاره کرد و تأکید داشت: متأسفانه بعدازاین انتصاب اختلافات شروع و در همه‌جا گفته و بحث شد و ما هم هیچ‌وقت وارد این اختلاف نشدیم تا جایی که آقای صالحی منش بنده و آقای آشتیانی را به منزل خود دعوت کرد و در آنجا بود که دیگر از ما خواست کمکش کنیم و قرار شد ما در این زمینه با وزارت کشور صحبت کردیم.

وی بابیان اینکه درزمینهٔ حل این اختلافات با قائم‌مقام وزیر هم‌صحبت کردیم، بیان داشت: بعد از درخواست آقای صالحی منش ما با آقای امیری قائم‌مقام وزیر کشور صحبت کردیم و حتی وزیر کشور استاندار و معاون سیاسی را دعوت کرد تا اختلافات را کنار بگذارند تا شهر و استان بیش از این آسیب نبیند.

امیرآبادی در ادامه سخنانش، اظهار داشت: چند هفته قبل بعد از برگزاری یادواره مدافعان حرم با آقای صالحی منش برای شرکت در مراسم پدر شهید رازینی همراه شدیم که در مسیر بنده به ایشان گفتم، بیایید برای پروژه‌های استان تعیین تکلیف کنیم و زمانی که به بحث فرودگاه رسیدیم ایشان گفت نمی‌گذارند من کارکنم و بنده هم گفتم اگر این‌طور باشد من در مجلس اعلام می‌کنم که ایشان استقبال کردند.

وی به ضربه خوردن استان در مدت این اختلافات اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال بود که استان بر سر این اختلاف در حال ضربه بود و کارها پیش نمی‌رفت و بنده هم در نطق خود در مجلس به وزارت کشور اعلام کردم که واقعاً چه کسی که نمی‌گذارد استاندار کار کند؟ واقعاً استاندار قم کیست؟

دلبری باید زمین می‌خورد!
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی، استعفای شهردار سابق را مدنظر قرارداد و گفت: متأسفانه در حق دلبری جفا شد و شهرداری که ماهانه یک پروژه را افتتاح می‌کرد، تصمیم گرفته شد که دیگر ایشان نباشد و باید دلبری زمین می‌خورد.

وی بابیان این‌که بزرگ‌ترین بدهی شهرداری مربوط به پروژه پیامبر اعظم است تصریح کرد: این بدهی مربوط به فروش اوراق مشارکت طرح حرم تا حرم است که حدود ۴۰۰ میلیارد اوراق فروخته شد که با سود آن ۷۰۰ میلیارد می‌شود ولی شما تصور کنید این رقم در مسیری به طول ۷ کیلومتر در ۴۰۰ متر با خیابانی به عرض ۱۰۰ متر رقم شاخصی نیست و اگر فقط بخش کوچکی از زمین‌های آن فروخته شود، این بدهی قابل پرداخت است.

امیرآبادی به انتخاب سقائیان نژاد به‌عنوان شهردار قم اشاره کرد و گفت: ایشان از همان ابتدا اولین گزینه شورای شهر بود و آقایان پژمان، باقری و نیکزاد گزینه‌های بعدی شورا بودند و بعد از بحث استیضاح ایشان در شهرداری اصفهان با رایزنی اعضای شورا با آیت‌الله طباطبایی امام‌جمعه ایشان به قم آمدند و ماهم وظیفه‌داریم از شهردار جدید حمایت کنیم.

وزارت کشور با آبروی باقری بازی کرد
وی با انتقاد از وزارت کشور در عدم صدور حکم آقای باقری در زمان مقرر گفت: بنده از همان ابتدا هم با انتخاب آقای باقری مخالف بودم ولی چون شورا انتخاب کرده بود وظیفه پیگیری حکم ایشان را داشتم و برای این منظور به‌اتفاق آقای آشتیانی در جلسه‌ای با وزیر کشور از ایشان قول گرفتیم ولی وزیر کشور بدقولی کرد و متأسفانه باعث بازی با آبروی یک نفر شد.

منوریل بلاتکلیف است
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: منوریل در سال ۸۷ به علت کم و قطع شدن بودجه متروی قم که بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان بود و بنا به پیشنهاد آقای عابدینی پور شهردار وقت به شورا، در دستور کار قرار گرفت و ایشان گفتند دولت حاضر است ۷۰ الی ۸۰ میلیارد تومان برای منوریل قم هزینه کند.

وی به بلاتکلیفی منوریل در بودجه‌های دولتی اشاره کرد و افزود: متأسفانه کلنگ زنندگان منوریل الآن مخالف آن شده‌اند ولی نمی‌توان این‌همه هزینه‌ای که از بیت‌المال شده را بیهوده رها کرد و ما با جلساتی که در سازمان مدیریت داشته‌ایم تلاش داریم حداقل فاز یک آن تا میدان مطهری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شهرداری گزارش مترو را به مردم بدهد
امیرآبادی با اشاره به پروژه‌ای مترو گفت: در زمان آقای دلبری ۵۰ میلیارد وام گرفته شد و مجوز فروش بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت هم از بانک مرکزی اخذ شد که قرار شد این اوراق در آینده نزدیک به فروش برسد.

وی از شهرداری و سازمان قطار شهری خواست گزارش‌های مترو اعم از روند کار، پیشرفت کار، مزایده و مناقصات و غیره را در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار دهند.

کمربندی جدید در قم احداث می‌شود
عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تلفات کمربندی امام علی (ع) را زیاد دانست و تصریح کرد: متأسفانه سوانح رانندگی در این مسیر زیاد است و مردم بسیار از آن ناراضی هستند که در این زمینه با آخوندی وزیر راه چندین بار صحبت کرده‌ایم تا کمربندی جدیدی احداث شود و این کمربندی برای مسیرهای شهری تحویل شهرداری شود.

فرودگاه قربانی اختلافات استانداری
امیرآبادی به بحث فرودگاه قم اشاره کرد و گفت: این فرودگاه از ابتدا اصلاً مجوز نداشت که با پیگیری بنده پرونده آن به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برده شد و در آنجا با پیگیری‌های فراوان موفق شدیم در اسفندماه سال قبل مجوز آن را بگیریم.

وی مشکل فرودگاه را درزمینهٔ زیرساخت‌ها و افراد معارض ذکر کرد و ادامه داد: این مشکلات شامل مسائل زیرساختی مانند آب، برق و گاز و افراد مجاوری است که در کنار فرودگاه گاوداری و مرغداری دارند، می‌باشد و کمیته‌ای درزمینهٔ فرودگاه در استانداری تشکیل شد که به علت اختلافات نتوانست کاری از پیش ببرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به مخالفت برخی افراد به احداث فرودگاه باوجود قطار سریع‌السیر اشاره کرد و تأکید کرد: برخی می‌گویند باوجود قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان زمانی که ما می‌توانیم ۲۰ دقیقه‌ای به فرودگاه امام (ره) برسیم احداث فرودگاه جدید معنی ندارد که بنده نظرم این است که این فکرها باید قبل از کلنگ زنی و هزینه بخش خصوصی می‌شد نه الآن که این‌همه هزینه شده است.

باید به داد دریاچه حوض سلطان و دریاچه نمک رسید
عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس موضوع ریز گردهای که مهمان قمی‌ها است، گفت: بارها گفته‌ام که اگر به داد دریاچه حوض سلطان و نمک نرسیم وضعیت آن‌ها از دریاچه ارومیه بدتر می‌شود و مرکز کشور را با خطر روبرو می‌کند و خیلی از استان‌ها را تحت مخاطره قرار می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ریزگردهایی که مربوط قم است یکی مرتبط به غرب قم بین کمربندی امام علی (ع) و راه‌آهن در جاده جعفریه تا کوه‌های شاه جمال است که باید درختکاری شود و دیگری مربوط به شمال شرقی در بوستان ثامن است که باید موردتوجه قرار گیرد ولی اگر این اتفاقات نیفتد تا ۱۰ سال آینده زندگی در قم با مشکلاتی روبرو خواهد بود.

تصمیم جامعه مدرسین فصل الخطاب است
امیرآبادی به انتخابات آینده مجلس اشاره کرد و افزود: در این انتخابات جبهه اصولگرایان نگاهشان به جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است و هر تصمیمی آن‌ها بگیرند باید به آن توجه شود و اگر جامعه نظری در این رابطه نداشته باشد قطعاً اصولگرایان لیست خواهد داشت.

آشتیانی این بار هم کاندید می‌شود
وی در ادامه تصریح کرد: آقای آشتیانی بر اساس تکلیف و خواسته‌ای که از وی شده است در این انتخابات شرکت خواهد کرد و ایشان تأثیرگذاری زیادی در مجلس دارد.

جزء مسکن نیروگاه ملکی ندارم
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شفافیت اموال مسئولین را مهم دانست و تأکید کرد: مجلس قانونی را تصویب کرده است که بر اساس آن مسئولین، نمایندگان، اعضای شورا و حتی بخشدارها اموال خود را اعلام کنند که این مصوبه به شورای نگهبان و مجمع تشخیص نظام رفته است تا به تصویب نهایی برسد.

وی چگونگی به دست آوردن اموال توسط نمایندگان را حق مردم ذکر کرد و اظهار داشت: بنده حاضرم لیست اموال و هزینه‌های انتخاباتی خود را اعلام کنم و برای ۱۵ میلیونی هم که در زمان تبلیغات هزینه کرده‌ام فاکتور بدهم و بگویم این پول را از کجا آورده‌ام.

امیرآبادی افزود: در انتخابات آینده هم حاضرم آنچه را که هزینه می‌کنم اگر بقیه اعلام کردند من هم اعلام کنم و بگویم از کجا آورده‌ام.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده هیچ ملک و زمینی جزء منزل مسکونی نیروگاه ندارم و حتی ماشینی هم که قبل از انتخابات داشتم الآن ندارم و تمام هزینه‌های جاری‌ام هم از بازنشستگی، مجلس و مقداری پس‌انداز تأمین می‌شود و با آن‌که عضو تعاونی مسکن مجلس هستم از آن‌هم خبری نیست.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjx8et.uqevyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

شهروند
به سلامتی، مثل این که تبلیغات انتخابات مجلس دهم شروع شده، پس با بقیه کاندیداها هم مصاحبه کنید تا عدالت اجرا شود. یا دلیل این گونه مصاحبه ها را شرح دهید.
معلم
کلمه کاندیدا درست است. کاندید به انگلیسی معنی بسیار بدی دارد.
رکنی
در عزل و نصب‌ها هیچ دخالتی نداریم !!!!!!! مهم تر از این موضوع در استان موضوع دیگری وجود داشت؟!!!!!!