چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 46244
آیت الله علوی گرگانی:

جوانان از آلودگی‌های فضای مجازی دوری کنند

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: فضای مجازی مانند سفره‌ای رنگارنگ ولی پر از زهر و آلودگی است که جوانان باید مراقب باشند که گرفتار آن نشوند.
جوانان از آلودگی‌های فضای مجازی دوری کنند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانش آموزان نخبه دبیرستان نواب تهران اظهار کرد: خداوند به بندگانش بسیار علاقه دارد به همین دلیل دوست ندارد که بدن بندگانش در آتش جهنم بسوزد.

وی با تبیین دلایل مبعوث شدن ۱۲۴ هزار پیامبر از سوی خداوند، گفت: حق تعالی برای اینکه بندگانش روی زمین سرگردان نباشند و بتوانند راه درست را از راه نادرست تشخیص دهند ۱۲۴ هزار پیامبر از حضرت آدم (ع) تا حضرت خاتم (ص) فرستاد تا نسبت به هدایت و راهنمایی مردم زمین اقدام کنند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند بنده‌هایی را که طرفش هستند را دوست دارد، تصریح کرد: برمبنای حدیثی که از نبی مکرم اسلام وجود دارد جوانانی که در سنین جوانی مانند انسان کامل رفتار می‌کنند و تهذیب نفس می‌جویند را بیش از پیش دوست دارد.

آیت الله علوی گرگانی با تاکید براینکه جوانان باید مراقب دام‌های فضای مجازی که برای آنان از سوی دشمن گسترده شده باشند، گفت: فضای مجازی مثال سفره‌ای است که انواع خوراکی‌ها در آن وجود دارد ولی برخی خوراکی‌ها آلوده یا مسموم است.

وی تصریح کرد: در برهه زمانی قرار داریم که بیشتر مردم به‌ویژه جوانان گرفتار فضای مجازی هستند ولی اگر جوانی از این سفره رنگارنگ ولی پر از آلودگی و زهر بتواند سالم برخیزد نشانه این است که خداوند او را بسیار دوست دارد و قدرت الهی که در او بر اثر تهدیب نفس حاکم شده است وی را از خطرها حفظ می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که مصداق وقایع امروز است، گفت: در این روایت آمده است زمانی می‌رسد که جوانان دنیا را کف دست خود می‌بینند و این زمانی است که آهن روی آهن می‌رود و دورها نزدیک می‌شود.

آیت الله علوی گرگانی با تبیین این روایت، تصریح کرد: این روایت مصداق موبایل‌هایی است که امروز کف دست جوانان قرار گرفته و به دلیل پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی می‌توانند وقایعی که در دنیا رخ می‌دهد در همان لحظه تماشا کنند.

وی با بیان اینکه جوانان باید بیش از پیش مراقب باشند که گرفتار آلودگی فضای مجازی نشوند، عنوان کرد: اگر جوانان بتوانند خودشان را در مقابل هوس‌ها و آلودگی‌های فضای مجازی حفظ کنند به طور قطع خداوند نیز در مقابل مشکلات یاریشان می‌کند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcjx8ex.uqemxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما