دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 25724

برای اعزام مبلغ و روحانی کمبود بودجه داریم

قم نيوز : قم نیوز: مسئول ستاد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به کمبود بودجه در خصوص تبلیغات روحانیان و مبلغان در سطح روستاها گفت: به دلیل کمبود بودجه نمی‌توانیم یک پنجم روستاهای استان را پوشش دهیم.
برای اعزام مبلغ و روحانی کمبود بودجه داریم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام قاسمعلی گل‌محمدی یکی از مباحث موجود در اداره کل تبلیغات اسلامی را اعزام و استقرار روحانیون دانست و اظهار کرد: اعزام روحانیون با هدف تبلیغ به صورت استقرار چند ساله و یا در مناسبت‌های خاص (از جمله ماه مبارک رمضان، ایام فاطمیه، اعتکاف و...) صورت می‌گیرد.

وی به اعزام و استقرار روحانیون اشاره کرد و گفت: پرونده اعزام روحانیون از ابتدای سال بسته شده و آمار، تعداد و میزان اعتبار برای اعزام این افراد نیز در ابتدای سال مشخص می‌شود.

مسئول ستاد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به استقرار نیروهای مستقر در روستاهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۹ روحانی در خانه‌های عالم استان مستقر هستند.

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: روحانیون مستقر به روستاهایی که جمعیت بیش از ۵۰۰ نفر دارند اعزام می‌شود.

وی به اعزام روحانیون به روستاها در مناسبت‌های خاص اشاره و بیان کرد: ایام فاطمیه، ماه مبارک رمضان، دهه مهدویت، ارتحال امام خمینی (ره)، اعتکاف و محرم و صفر از جمله زمان‌های اعزام روحانی است.

مسئول ستاد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه یک پنجم روستاهای استان فاقد روحانی هستند بیان کرد: دو سالی است که در خصوص تبلیغات بودجه کافی نداریم و به همین دلیل اعزام و استقرار روحانی به روستاها کاهش پیدا کرده است.

گل‌محمدی به اعزام ۷۰۰ روحانی به ۱۲ استان کشور و ۲۵۰ روحانی در استان قم اشاره کرد و گفت: استقبال توسط روحانیون همانند سال‌های گذشته نبود کمبود بودجه یکی از دلایل استقبال کم مبلغان است.

وی به اعزام مقطعی روحانیون اشاره و بیان کرد: در ایام فاطمیه ۲۴ مبلغ و ۱۱ مبلغه، در دوره مهدویت ۲۰ مبلغ و ۱۲ مبلغه، ارتحال امام خمینی(ره) ۱۷ مبلغ و ۱۰ مبلغه و اعتکاف ۱۵ مبلغ و ۱۰ مبلغه به روستاهای استان اعزام شدند.

مسئول ستاد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: به روستاهایی که کمتر از ۵۰۰ نفر جمعیت دارند مبلغان به صورت مقطعی اعزام می‌شوند.

گل‌محمدی به استقبال روستائیان از حضور روحانیون اشاره و تصریح کرد: روستاهای کوچک درخواست زیادی برای استقرار روحانی دارند، اما به دلیل کمبود بودجه توان اعزام روحانی به همه روستاهای استان را نداریم.

وی به حضور ۴۰ خانه‌ عالم در روستاها اشاره و اظهار کرد: این خانه‌ها از سال ۷۵-۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده و اوج تاسیس این خانه‌ها نیز در سال ۹۱ است که ۱۶ خانه تاسیس شد.

مسئول ستاد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم هدف از استقرار روحانی در روستاها را آشنایی اهالی با متون دینی عنوان کرد و گفت: حضور روحانیون در روستاها، برقراری ارتباط با جوانان و مردم، آموزش متون دینی، اسلامی و مذهبی و اقامه نماز جماعت را به همراه دارد.

گل‌محمدی به بحث اوقات فراغت در روستاها اشاره و بیان کرد: روحانیون با استقرار در روستاها علاوه بر آموزش متون دینی و اسلامی برنامه‌های متنوعی در اوقات فراغت برای افراد فراهم کردند.

وی به هماهنگی استانداری با بخشداری‌های استان در خصوص طرح اوقات فراغت اشاره کرد و یادآور شد: در خصوص اوقات فراغت مقرر شد بخشداری‌ها همکاری لازم را با روحانیون داشته باشند تا این افراد در برگزاری کلاس‌های آموزشی مشکلی نداشته باشند.

مسئول ستاد اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: برگزاری کلاس‌های قرآن، اخلاق، مشاوره و در برخی روستاها نیز آموزش زبان‌های خارجی از جمله کلاس‌هایی است که در طول تابستان برای اهالی روستاها برگزار شده است.

گل‌محمدی توجه مسئولان و مدیران را برای حل مشکلات مالی تبلیغات مهم خواند و تصریح کرد: با توجه به تهاجمات موجود در جامعه حل مشکلات مالی در خصوص تبلیغات متون دینی و اسلامی نقش موثری در کاهش توجه افراد به هجمه‌های فرهنگی دارد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjxae8.uqei8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما