سه شنبه ۵ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۲۸
کد مطلب : 33554
منبع : پایگاه خبری تحلیلی نکته آنلاین
تردید در بقای یک رژیم؛

پیش بینی سازمان سیا از فروپاشی رژیم اسرائیل طی ۲۰ سال آینده

قم نيوز : قم نگار: در گزارش محرمانه سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا درباره بقای رژیم صهیونیستی پس از ۲۰ سال آینده ابراز شک و تردید شده و پیش بینی شده است که طرح تشکیل دو دولت در سرزمین‌های اشغالی قابل اجرا نیست و این طرح به طرح تشکیل یک دولت دموکراتیک تغییر می‌یابد.
پیش بینی سازمان سیا از فروپاشی رژیم اسرائیل طی ۲۰ سال آینده
به گزارش قم نگار، چندی پیش برخی از پایگاه‌های اطلاع رسانی اینترنتی بخش هایی از گزارش محرمانه و سری دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا درباره رژیم صهیونیستی که به بیرون درز یافته بود، را منتشر کردند.

در این گزارش محرمانه سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» درباره بقای رژیم صهیونیستی پس از ۲۰ سال آینده ابراز شک و تردید کرده بود.

این گزارش پیش بینی کرده است که طرح تشکیل دو دولت در سرزمین‌های اشغالی قابل اجرا نیست و این طرح به طرح تشکیل یک دولت دموکراتیک تغییر می‌یابد، دولتی که در آن تمام افراد از حق شهروندی برابر و مساوی به دور از تبعیض نژادی یا مذهبی و یا قومی برخوردار هستند.

گزارش سازمان سیا تاکید می‌کند که راه حل دولت دموکراتیک راه حل منصفانه و عادلانه ایست که با تشکیل آن شبح و وحشت تشکیل دولت شهرک نشین نژاد پرست استعماری که در «اسرائیل» نمود می‌یابد، از بین خواهد رفت.

با این حال این گزارش تاکید می‌کند که بدون بازگشت آوارگان فلسطینی سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ به سرزمین شان امکان دستیابی به راه حل دائم و ثابت در منطقه وجود ندارد.

این گزارش که تنها شخصیت‌های معدودی به از مضمون و فحوای آن اطلاع یافتند، پیش بینی کرد که با آغاز بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان باید در انتظار مهاجرت حدود ۲ میلیون یهودی ساکن سرزمین‌های اشغالی به آمریکا طی ۱۵ سال آینده باشیم.

به گفته تهیه کنندگان این گزارش بیش از ۵۰۰ هزار نفر از این یهودیان دارای گذرنامه‌های آمریکایی هستند و از میان آنها ۳۰۰ هزار نفر پیش از مهاجرت به سرزمین‌های اشغالی در کالیفورنیا اقامت داشتند.

در این بین یهودیانی هم که دارای گذرنامه‌های آمریکایی و یا اروپایی نبودند، درخواست دریافت چنین گذرنامه هایی را خواهند داد و این موضوعی است که «فرانکلین لمپ»، استاد حقوق بین الملل در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی هم به آن اشاره کرد و دلیل این امر را سرنوشت نامعلومی دانست که در انتظار یهودیان شرقی است.

این استاد حقوق بین الملل همچنین یکی دیگر از دلایل درخواست دریافت گذرنامه‌های آمریکایی از سوی یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی را سیاست‌های واشنگتن دانست که در طول تاریخ همواره از تبعیض نژادی و نژاد پرستی حمایت کرده اند.

پیش‌تر سازمان سیا فروپاشی سریع و غیر منتظره رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی و همچنین فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق اوایل سال ۱۹۹۰ میلادی را نیز پیش بینی کرده بود و هم اکنون نهایت و پایان رویای سرزمین موعود یهودیان صهیونیست را پیش بینی می‌کند.

افزون بر آن این گزارش بازگشت بیش از یک و نیم میلیون یهودی روس و غربی ساکن سرزمین‌های اشغالی را به روسیه و کشورهایشان در اروپا و کاهش زاد و ولد در میان این یهودیان را در مقابل افزایش زاد و ولد بین فلسطینیان و بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان را پیش بینی کرده است که به مرور زمان تفوق و برتری جمعیتی فلسطینیان بر یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی را به دنبال دارد.

این گزارش در ادامه به این نکته اشاره کرده است که در صورت گشوده شدن باب تعامل یهودیان سرزمین‌های اشغالی با فلسطینیان و به طور مشخص فلسطینی‌های ساکن نوار غزه حمایت افکار عمومی آمریکا از رژیم صهیونیستی در مقایسه با بیست و پنج سال گذشته کاهش خواهد یافت.

تعدادی از شخصیت‌های آمریکایی از جمله نمایندگان کنگره آمریکا پس از مطالعه این گزارش آن را مورد تایید قرار داده و موافقت خود را با آن اعلام کردند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjxiet.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما