سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 44534
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت‌الله صافی گلپایگانی:

رشد اسلام‌خواهی در غرب مسئولیت حوزه را سنگین کرده است/ برای تبلیغ در عرصه بین‌المللی همه مسؤولیم

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: رشد اسلام‌خواهی در غرب نشان دهنده عظمت دین و حقیقت اسلام بوده و دعوتی مطابق با فطرت است آمار مسلمانان آمریکا نیز نشان می‌دهد همه ما در این باره مسؤولیت فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی داریم.
رشد اسلام‌خواهی در غرب مسئولیت حوزه را سنگین کرده است/ برای تبلیغ در عرصه بین‌المللی همه مسؤولیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی در پاسخ به سؤالات مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه، ضرورت بین‌المللی اندیشیدن حوزه و روحانیت را مورد تاکید قرار داده‌اند.

متن سؤالات و پاسخ‌های این مرجع تقلید به شرح زیر است:

*چه توصیه‌ای به اساتید و مراکز آموزشی حوزه برای تأمین نیازهای دینی مردم جهان دارید، ضرورت آموزش‌های لازم در این خصوص را بیان کنید؟

معرفی کردن شیعه در دنیا بسیار مهم است. در جنبه‌های سیاسی و اقتصادی مفید خواهد بود و دنیا روی ما حساب خواهد کرد.

باید مذهب شیعه و سیره ائمه اطهار(ع) در دنیا تبلیغ شود. ما دارای سرمایه غنی هستیم، خیلی از مردم دنیا استقبال خواهند کرد و این مذهب را اگر آنچه هست که مطابق با فطرت انسان‌هاست تبیین شود قبول خواهند کرد.

قضیه اسلام‌هراسی که در دنیا به وجود آمده است به خاطر فعالیت‌های القاعده است، قبلاً که این حالت هراس از اسلام وجود نداشت حالا اینطور کردند که از مسلمان‌ها بترسند، چرا به قرآن توهین می‌کنند؟ چرا قرآن را آتش می‌زنند؟ افرادی از غیر اسلام آنچنان تعاریفی از قرآن دارند و عبارت‌هایی را ذکر کردند در حالی که ما چنین تعاریفی نکردیم، چرا اینطور شد؟     

*سیستم آموزشی حوزه‌های شیعی را چگونه می‌توان به سوی جهان‌نگری سوق داد؟

ظرفیت‌های بسیار مهمی در باب ترویج مکتب تشیع در جهان وجود دارد، الان در چین مساجد بزرگی بنا شده است که با اهمیت است، لذا در خود چین می‌شود با آموزش زبان چینی به طلاب برای تبلیغ شیعه اقدام کرد، الان در آمریکا با تمام تبلیغاتی که علیه مسلمانان  صورت می‌گیرد احداث مساجد در کمال رونق است و هر سال به نسبت سال قبل شاهد افزایش در این امر هستیم، رشد اسلام‌خواهی در غرب نشان دهنده عظمت دین و حقیقت اسلام بوده و دعوتی است که مطابق با فطرت است. آمار مسلمانان آمریکا نشان می‌دهد که همۀ ما مسؤولیت داریم.

مرحوم آیت‌الله بروجردی(ره) می‌فرمود: ما باید اسلام را به مناطق دیگر ببریم و اگر این کار را انجام دهیم یقیناً مردم آن منطقه خواهند آمد و از آن استقبال خواهند کرد، هر چه در این راه‌ها فعالیت شود همه آن‌ها خیر است و این رویکرد مرحوم آیت‌الله بروجردی باید سرلوحه همه ما قرار بگیرد.

استمرار در عمل، مهم‌تر از  ورود به خود عمل است، باید استمرار در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی مدنظر قرار گیرد و با خلوص نیت وارد شد و برای خدا کار کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxiex.uqextzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما