چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : 28604
منبع : پایگاه اطلاع رسانی آیت الله صافی گلپایگانی
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با سفیر ایران در عربستان:

تقویت رابطه کشورهای اسلامی توطئه گروه‌های افراطی و منحرف را خنثی می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی گفت: دولت‌ها باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند، ‌ به‌ویژه با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه‌ گروه‌های منحرف را خنثی کنند.
تقویت رابطه کشورهای اسلامی توطئه گروه‌های افراطی و منحرف را خنثی می‌کند
به گزارش قم نیوز ، صادقی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با آیت الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
 
مرجع تقلید شیعیان در این دیدار اظهار داشت: ارتباط با کشورهای اسلامی به‌ویژه در این زمان که شرایط خاصی بر منطقه حاکم است، اهمیت زیادی دارد؛ از طرفی گروهی به اسم اسلام و تشکیل خلافت اسلامی چهره رحمانی دین را در دنیا مخدوش کرده‌اند و از طرف دیگر جهالت و نادانی بعضی از مسلمانان است که فریب افکار پلید آن‌ها را خورده‌اند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه افزود: در این شرایط حساس وظیفه همه مسلمانانِ آگاه و بیدار، بسیار سخت و دشوار است. باید از این دین حنیف که سرتاسر مهر و صفا و صلح و امنیت را برای جهانیان به ارمغان آورده، ‌دفاع کرد و دولت‌ها هم باید به هر وسیله‌ای که می‌توانند، ‌ به‌ویژه با ارتقای روابط بین کشورهای اسلامی، توطئه این گروه‌های منحرف را خنثی کنند. به نظر اینجانب خطر تکفیری‌ها بسیار زیاد است و باید دولت‌ها برای این خطر بزرگ فکری کرده تا شر آن‌ها از منطقه رفع شود.
 
آیت الله صافی گلپایگانی با توجه به اینکه عرف بین‌المللی باید در ملاقات‌ها و دید و بازدید‌ها رعایت شود، اظهار داشت: با حفظ منافع و عزت و استقلال کشور می‌توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف و روح دوستی و اخلاق و صداقت را به جهانیان نشان دهیم.
 
مرجع تقلید شیعیان با توجه به کارهایی که بعضی از سَلَفی‌ها نسبت به تخریب مراقد مطهر بقیع و مکان‌های مقدس دیگر انجام می‌دهند، اظهار داشت: نظر حقیر این است که این کارهای سخیف ضربه‌ای بزرگ به تاریخ عظیم اسلام می‌زند و جهان را از سابقه درخشان اسلام دور می‌سازد. این مراقد برای همه مسلمانان مقدس است و وجود آن‌ها، نشان از تاریخ صدر اسلام و عزت بزرگ مسلمانان در آن دوره‌ دارد و باید آن‌ها را با احترام تمام حفظ و نگهداری کنیم.
 
در ابتدای این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان گزارشی از حوزه مأموریت خود و وضعیت خاص منطقه ارائه داد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjxme8.uqeoyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما