شنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 13664
آیت الله نوری همدانی:

حساسترین دوره انتخاباتی را پیش رو داریم

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر این که رئیس جمهور آینده باید صدردرصد ولایی باشد، گفت: همه باید برای برگزاری با شکوه انتخابات و انتخاب اصلح تلاش کنند.
حساسترین دوره انتخاباتی را پیش رو داریم
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در سخنانی به مشکلات داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات، ملت ایران و نظام اسلامی ما مقتدرانه در مسیر پیشرفت حرکت می کنند.

وی به برخی مشکلات خارجی اشاره کرد و گفت: از زمانی که مردم علیه حکومت‌های ظالم و فاسق قیام کردند و کشورهای اسلامی و غیر اسلامی شاهد این مسئله بودند، دشمنان با احساس خطر، در برابر جمهوری اسلامی ایران که منشا این حرکت ها بود، ایستادند.

استاد برجسته حوزه با اشاره به تلاش گسترده دشمنان در استحاله قیام های مردمی، تصریح کرد: در آغاز این قیام‌ها، در تونس، مصر و لیبی سرعت بیداری مردم بسیار بود؛ از این رو دشمن تلاش کرد مسیر آنها را منحرف کرده و با ایران هراسی، تعابیری چون بهار عربی و ... را به وجود آورند.

وی ادامه داد: در گذشته تبلیغات گسترده دشمن علیه ایران و مذهب تشیع از طریق کتاب‌ها صورت می گرفت و ما نیز پاسخ آنها را می‌دادیم، ولی امروز آنها با ورود به عرصه، تبلیغ زیادی علیه ایران اسلامی و ارزش‌های مکتب تشیع انجام می دهند که باید با آنان مقابله کرد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه به نامگذاری سال ۹۲ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" اشاره کرد و ابراز داشت: نخستین مسئله مهم در این عرصه، تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

بخشی از مشکلات کشور به خاطر سوء مدیریت است
وی با اشاره به این که رئیس جمهور آینده باید به مشکلات اقتصادی مردم رسیدگی کند، اظهار داشت: مکرر به کسانی که تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دارند، گفته‌ام که یکی از مشکلات اصلی جامعه، مسائل اقتصادی است و مردم در این عرصه سخت در تحت فشار هستند.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که تمامی مشکلات به دلیل تحریم‌ها نیست، افزود: بخشی از این مشکلات به خاطر سوء مدیریت است؛ به طوری که هر کس هر قیمتی را که می‌خواهد بر روی اجناس می‌گذارد.

آیت‌الله‌ نوری‌همدانی با اشاره به نقش روحانیت در حضور حداکثری مردم، گفت: مردم آزمون خود را در صحنه‌ها با موفقیت گذرانده اند، حال وظیفه روحانیت است که با تبیین شاخص های اصلح، آنان را به حضور حداکثری تشویق کنیم.

هر چه تعداد کاندیداها کمتر باشد، تمرکز آرا بیشتر می‌شود
وی در ادامه در توصیه به کاندیداها، یادآور شد: هر چه تعداد کاندیداها کمتر باشد، تمرکز آرا بیشتر می‌شود و در غیر این صورت، رای مردم شکسته شده و آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که رئیس جمهور آینده باید صدردرصد ولایی باشد، ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید در عرصه مدیریت امتحان خود را پس داده باشد؛ این شخص باید فردی مومن متعهد و سیاستمدار باشد.

آیت‌الله‌ نوری‌همدانی در پایان افزود: شاید هیچ دوره ای از انتخابات ریاست جمهوری به اندازه این دوره از حساسیت برخوردار نبوده است؛ از این رو همه باید برای برگزاری با شکوه و انتخاب اصلح تلاش کنند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjxmev.uqetmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما