چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب : 48684
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
عضو خبرگان رهبری در همایش فقیه فقه نظام:

حوزه برای رهبری استمرار نظام باید در عرصه‌های نظامات اجتماعی ورود کند

قم نيوز : قم نيوز: قائم مقام دبیرکل کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام با بیان اینکه حوزه باید جریان ساز باشد گفت: حوزه اگر بخواهد همانطور که اصل انقلاب را رهبری کرد استمرار آن را نیز رهبری کند، باید در عرصه‌های نظامات اجتماعی ورود کند.
عضو خبرگان رهبری در همایش فقیه فقه نظام:
حوزه برای رهبری استمرار نظام باید در عرصه‌های نظامات اجتماعی ورود کند
عضو خبرگان رهبری در همایش فقیه فقه نظام: حوزه برای رهبری استمرار نظام باید در عرصه‌های نظامات اجتماعی ورود کند
به گزارش قم نيوز، حجت الاسلام و المسلمین ابولقاسم دولابی عصر امروز در مراسم افتتاحیه دبیرخانه نخستین کنگره فقیه فقه نظام در قم، ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سوم خرداد حادثه بزرگی بود که نشان داد ما می‌توانیم در برابر محاصره دشمن از حق خود دفاع کنیم.

وی بیان کرد: ایران اسلامی توانست در برابر هجوم کشوری که بیش از 70 کشور از آن حمایت می‌کردند بایستد و او را از کشور خود بیرون کند.

قائم‌مقام دبیرکل کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام با بیان اینکه امروز محاصره ما در ابعاد مختلف همچنان ادامه دارد گفت: امروز در ساحت فرهنگ و سیاست کماکان محاصره ما ادامه دارد و مهم‌ترین سنگری که باید رزمندگان ما را در این عرصه‌ها یاری نماید حوزه‌های علمیه هستند.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه قم به لطف الهی و به واسطه تلاش صدها ساله فقها و علمای گرانقدرش در عرصه فقه فردی خوش درخشیده و آثار گران‌بهایی داشته است که مایه افتخار و عظمت حوزه‌های علمیه است و متناسب است که با شرایط و هجوم دشمن رسالت سنگین دیگری را به دوش بکشد و آن حضور در عرصه‌های فقه نظامات اجتماعی است.

حجت الاسلام  والمسلمین دولابی ابراز داشت: توقع نابجایی نیست که بعد از آنکه حوزه علمیه علت محدثه نظام بود علت مبقیه نظام نیز باشد و در عرصه‌های مختلف، پاسخگوی دستگاه‌های مختلف نظام باشد.

وی با بیان اینکه حوزه باید جریان ساز باشد گفت: حوزه اگر بخواهد همانطور که اصل انقلاب را رهبری کرد استمرار آن را نیز رهبری کند، باید در عرصه‌های نظامات اجتماعی ورود کند.

قائم مقام دبیرکل کنگره بین‌المللی فقیه فقه نظام افزود: نظامات اقتصادی، اجتماعی، شهرسازی، فرهنگ اسلامی، رسانه اسلامی و ... حوزه‌هایی هستند که امروز حوزه نمی‌تواند در برابر آنها بی‌تفاوت باشد.

وی با اشاره به اینکه بی‌تفاوتی حوزه موجب انزوای آن می‌شود گفت: حوزه می‌تواند در متن راهبری اجتماعی قرار گیرد و در عرصه‌های مختلف ایفای کرده و نظریه‌پردازی کند.

حجت الاسلام والمسلمین دولابی بیان کرد: برای رسیدن به این هدف پژوهشگاه فقه نظام شش ماه قبل تأسیس شد تا با برگزاری سمینارها و برنامه‌های مختلف و تدوین متون درسی برای حوزه در این زمینه فعالیت کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxmex.uqeoozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما