سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 36894
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

آینده خوبی برای نظام بهداشتی و درمان قم پیش‌بینی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: می‌توانیم ادعا کنیم کل استان قم زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفته که آینده خوبی برای نظام بهداشتی و درمانی این استان پیش‌بینی می‌شود.
آینده خوبی برای نظام بهداشتی و درمان قم پیش‌بینی می‌شود
به گزارش قم نیوز، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی شهرک سلامت و بیمارستان هزار تختخوابی خاتم ضمن گرامیداشت دهه فجر اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مهم توانمندی حکومت‌ها تأمین رفاه اجتماعی است بنابر این به طور طبیعی در کشوری که حاصل تلاش و مجاهدت ملت بزرگ و سرنگونی رژیم استبدادی بوده رفاه اجتماعی در رأس همه برنامه‌ها باشد.

وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به محرومان و مستضعفان و مبارزه با ظالمان جزو مبانی انقلاب اسلامی بوده بنابر این در همین راستا از فلسطین مردم عراق، افغانستان، سوریه و ... حمایت می‌کنیم.

وی بهداشت و درمان را یکی از حوزه‌های رفاه اجتماعی ذکر کرد و گفت: اکنون ۹۰ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد ۵۳ تا ۵۴ هزار تخت عمر بالای ۵۰ سال دارد و فرسوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی باید فکری متفاوت نسبت به گذشته داشته باشیم و امکان حضور مردم در جایگاه خیرین و سرمایه‌گذاران را فراهم کنیم.

وی با اشاره به شرایط پس از برجام و به نتیجه رسیدن مذاکرات گفت:‌ اکنون امکان سرمایه‌گذاری‌های خارجی فراهم شده است که از این طریق علاوه بر توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌توان اشتغال ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اشتغال مشکل اصلی در کشور محسوب می‌شود و بسیاری از مفاسد به دلیل نبود شغل به وجود می‌آید که آسیب‌های اجتماعی را نیز رقم می‌زند.

وی با اشاره به شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حوزه سلامت گفت: بسیاری از این شرکت‌ها علاقمند هستند تا در این حوزه به ارائه خدمات بپردازند و بسیاری از آنها به درخواست‌های مطرح شده در این زمینه لبیک گفتند و اظهار علاقه کردند.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم در زمینه ۱۸ هزار تخت بیمارستانی قراردادی منعقد کرده که از این تعداد تأمین ۲۶۰۰ تخت را آغاز کرده است.

وی با اشاره به بیمارستان هزار تختخوابی در قم گفت: این بیمارستان در صورت راه‌اندازی می‌تواند خدمات خوبی را به افراد ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم برنامه‌های خوبی را دارد و موفق عمل کرده و در حوزه بهداشت توانسته است خدمات خوبی را به افراد مختلف ارائه دهد از جمله آنها می‌توان به تأمین ۵۰۰ تخت بیمارستانی در سال آینده اشاره کرد.

وی با اشاره به جایگاه قم عنوان کرد: اکنون می‌توانیم ادعا کنیم کل استان زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار گرفته و آینده خوبی برای نظام بهداشتی و درمانی استان پیش‌بینی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان قم دارای قومیت‌ها و نژادها و فرهنگ‌های مختلف است که دانشگاه علوم پزشکی توانسته در زمینه ارتقاء خدمات بهداشتی در این زمینه موفق عمل کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjxoet.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما