شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : 13844
معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد

نصب 57 المان فرهنگی و هنری در ایام نوروز

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در زیباسازی، رنگ آمیزی‌های شوراع و پل‌ها اقدامات خوب و موثری در ایام نوروز انجام شد و 57 المان در این ایام نصب شد.
نصب 57 المان فرهنگی و هنری در ایام نوروز
به گزارش قم نیوز، مهدی اصفهانیان‌مقدم در مراسم تجلیل از خادمین نوروزی مدیریت شهری که در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد گفت: با توجه به تاکیدات شهردار مبنی بر ارائه خدمات مطلوب به زائران، ۳ هزار نفر از پرسنل شهرداری به ارائه خدمت پرداختند و طرح‌های مختلفی به اجرا گذاشته شد.

وی عنوان داشت: قبل از سال جدید، پاکسازی معابر شهری و ورودی‌ها را انجام دادیم و حدود هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون خاک و نخاله از سطح شهر جمع‌آوری شد و این امر نقش موثری در پاکسازی سیما و منظر شهری داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری قم عنوان داشت: از جمله دیگر طرح‌های اجرا شده آماده سازی بوستان‌ها از جمله بوستان‌های ۱۰‌گانه بود که پس از آماده سازی و بهسازی در اختیار زائران قرار گرفت.

اصفهانیان‌مقدم تصریح کرد: طبق برآوردها ۳۰ درصد ماندگاری زائران در ایام نوروز در قم افزایش یافته و این مسئله ناشی از فراهم سازی زیرساخت‌ها ‌است و شهرداری در این زمینه نقش مهمی را ایفا کرده است.

وی گفت: طبق نظر سنجی‌های صورت گرفته از همشهریان و زائران مشخص شد که ۷۷ درصد مردم از خدمات شهرداری در ایام نوروز رضایت کامل داشتند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات مناسب در ایام نوروز احداث پارکینگ زائر بود که در خدمت رسانی به زائران بسیار موثر بود و ظرفیت پارکینگ‌ها را به میزان ۲ هزار خودرو افزایش داد.

اصفهانیان‌مقدم تصریح کرد: با ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در اطراف حرم، ظرفیت پارکینگ‌ها را برای نخستین بار در ایام نوروز به ۴ هزار خودرو در هسته مرکزی شهر رساندیم که این اقدام در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آمد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات موثر شهرداری در ایام نوروز راه اندازی ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی به زائران و مسافران بود و در این راستا هشت ایستگاه مرکزی و ۱۵ ایستگاه فرعی دایر شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم افزود: در این ایستگاه‌ها بروشورهای فرهنگی و آشنایی با شهر کریمه اهل بیت(ع) در اختیار زائران و مسافران قرار گرفت.

اصفهانیان‌مقدم گفت: در زیباسازی، رنگ آمیزی‌های شوراع و پل‌ها اقدامات خوب و موثری در ایام نوروز انجام شد و ۵۷ المان در این ایام نصب شد.

وی افزود: همچنین هشت سفره هفت سین در مناطق شهری قم احداث شد که سفره هفت سین منطقه هشت از سوی سازمان میراث فرهنگی به ثبت کشوری رسید.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjxoev.uqetxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما