يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 45344
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شرکت شهرکهای صنعتی استان قم

فرهنگ قرض الحسنه در صنعت گسترش يابد

قم نيوز : قم نیوز: مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم تاكيد كرد، واحد هاي صنعتي و سرمايه گذاران نبايد به غير از توليد دغدغه ديگري داشته باشند.
فرهنگ قرض الحسنه در صنعت گسترش يابد
به گزارش قم نیوز، اميرطيبي نژاد در ديدار با مدير سرپرستي بانك قرض الحسنه رسالت اظهارداشت: يكي از برنامه ها و اهداف ما حمايت از كارآفريني به منظور توسعه اشتغال و توليد پايدار در سطح شهرك هاي صنعتي است.

وي با بيان اينكه براي دست يابي به اقتصاد مقاومتي لازم است ثروت موجود در جامعه تبديل به سرمايه شود تصريح كرد: بخش قابل توجهي از ثروت جامعه با عنوان منابع مالي در اختيار سيستم بانكي قرار گرفته است كه مي بايست به صورت تسهيلات كم بهره در اختيار صنعتگران قرار گيرد.

طيبي نژاد گفت: سودهاي بانك ها به مشكلي جدي براي توليد كنندگان تبديل شده است و در اين بخش نيز بايستي فرهنگ قرض الحسنه در بخش صنعت گسترش يابد.

وي با اشاره به نياز مالي كسب و كارهاي كوچك ومتوسط توضيح داد: در سطح صنايع كوچك و خوشه هاي كسب وكار، وام هاي كم بهره و قرض الحسنه هرچند به ميزان كم مي تواند بخش قابل توجهي از مشكلات واحدها را برطرف كند و حتي سبب احياي مجدد بسياري از صنايع كوچك از بين رفته مانند بافت فرش در منازل شود.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي قم حضور بانك ها در كنار فعالان خوشه هاي كسب و كار و كنسريوم هاي صادراتي براي تامين مواد اوليه كالاي توليدي را از ديگر راه هاي مناسب قرار گرفتن بانك ها در كنار صنعتگران عنوان كرد و گفت:  با تزريق منابع مالي به توليد توسط بانك ها و يا نظارت ايشان ضمن افزايش توليد و بالا رفتن قدرت توليد كنندگان در صادرات و حضور جدي در بازارهاي منطقه ايي مي شود.

محمدرضا جعفرزاده مدير سرپرستي بانك قرض الحسنه رسالت قم نيز در اين ديدار با اشاره به فعاليت هاي اين بانك در كارافريني بخش صنعت و توليد، ترويج فرهنگ قرض الحسنه را راه حلي براي برون رفت از مشكلات دانست.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxtex.uqeixzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما