سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب : 46334
منبع : خبرگزاری فارس
مدير درمان تأمين اجتماعي استان قم خبر داد:

اجراي طرح نسخه الكترونيك در مراكز درماني تأمين اجتماعي قم

قم نيوز : قم نیوز: مدير درمان تأمين اجتماعي استان قم از اجراي طرح نسخه الكترونيك در مراكز درماني تأمين اجتماعي قم خبر داد.
اجراي طرح نسخه الكترونيك در مراكز درماني تأمين اجتماعي قم
به گزارش قم نیوز، داوود علیمحمدی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک اظهار کرد: این طرح امسال به صورت پایلوت در برخی از شهرها مانند یزد و مشهد کلید خورد و مشکلات آن برطرف شد بنابراین به صورت سراسری در تمام استان‌ها تا پایان سال باید اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف سازمان این بود که خدمات خود را تا جایی که امکان دارد الکترونیک کند بر اساس این طرح دفترچه‌های کاغذی به تدریج حذف می‌شود و پزشک تنها با داشتن شماره ملی برای بیمار نسخه تجویز می‌کند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه با اجرای این طرح به صورت آنلاین تمام مجموعه می‌توانند این نسخه را مشاهده کنند گفت: طرح نسخه الکترونیک مرحله نخست در تمام مراکز درمانی تأمین اجتماعی در قم مانند بیمارستان امام رضا، پلی کلینیک بوعلی، پلی کلینیک ۲۲ بهمن و ‌دی کلینیک دکتر غرضی شروع شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ اکنون تجهیزات و زیرساخت‌های لازم IT مورد نیاز در تمام واحدها نصب شده و پزشکان نیز به صورت آزمایشی نسخه‌های الکترونیک را تجویز می‌کنند.

علیمحمدی با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: صرفه‌جویی یکی از موارد اهمیت به کارگیری نسخه‌های الکترونیک است به این وسیله هزینه صدور دفترچه‌های درمانی کاهش پیدا می‌کند به نوعی مراقبت از منابع بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی است.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح فرآیند درمان به شکل الکترونیک و به صورت آنلاین قابل پیگیری، کنترل و نظارت است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان قم با بیان اینکه شماره ملی و کد شناسایی برای هر بیمه شده اختصاص پیدا می‌کند گفت: ممکن است در آینده فرد دفترچه درمانی نیاز نداشته باشد البته یک استثنا وجود دارد ممکن است برخی از داروها و تجویزها که خارج از تعهدات بیمه است به شکل کاغذی در نسخه باشد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تأمین اجتماعی در زمینه بحث خدمات الکترونیک یکی از مراکز پیشرو است و در آینده کارت هوشمند سلامت برای افراد صادر می‌شود.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcjxtex.uqemtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما