جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 38144
منبع : خبرگزاری فارس
معاون توسعه ورزش استان قم خبر داد

کسب نخستین مدال آسیایی تیراندازی قم بعد از 20 سال

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: تیراندازی قم رشد چشمگیری داشته و جزو رشته‌های دارای شانس اعزام به بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی محسوب می‌شود.
کسب نخستین مدال آسیایی تیراندازی قم بعد از 20 سال
به گزارش قم نیوز، روح‌الله رمضانی اظهار کرد: ورزش تیراندازی از نظر ما رشته‌ای است که توانایی کسب مدال‌های متنوع و متعدد از میادین داخلی و برون‌مرزی را دارد و بر همین اساس این رشته نیز عضو ستاد بازی‌های المپیک و بازی‌های آسیایی در اداره کل ورزش و جوانان استان قم شد.

وی تجلیل از برترین‌های تیراندازی توسط متولیان این رشته را یک اقدام شایسته و عامل افزایش انگیزه تیراندازان قم برای کسب موفقیت‌های بیشتر دانست و افزود: رشته‌های ورزشی پر مدال را به صورت جدی رصد می‌کنیم و تیراندازی از نظر این اداره کل جزء رشته‌هایی است که شرایط کسب مدال در آنها زیاد است.

تیراندازی قم رشته‌ای پرمدال و یک هیأت ورزشی موفق

رمضانی افزود: تیراندازی در کنار دیگر رشته‌های دارای شانس کسب سهمیه المپیک و بازی‌های آسیایی از سوی این اداره کل و ستاد ویژه‌ای که به این منظور تشکیل شده از نظر مورد حمایت مالی قرار می‌گیرد تا ورزشکاران این رشته و دیگر رشته‌ها که در تیم‌های ملی عضویت دارند با آسودگی خاطر به تمرین و کسب موفقیت فکر کنند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: با توجه به موفقیت‌های ارزنده‌ای که تیراندازی قم در سال 94 از میادین داخلی و برون‌مرزی کسب کرد، از نظر این اداره کل اکنون یک رشته پرمدال و یک هیات ورزشی موفق است.

وی یادآور شد: ما بازی‌های آسیایی سال 2018 به میزبانی شهر جاکارتا در کشور اندونزی را پیش‌رو داریم و بعد از آن نوبت به المپیک 2020 می‌رسد و ما از هم‌اکنون نگاه حمایت ویژه‌ای به این رشته و دیگر ورزش‌‌های دارای شانس کسب سهمیه این دو رویداد مهم خواهیم داشت.

کسب نخستین مدال آسیایی تیراندازی قم بعد از 20 سال

رمضانی با تمجید از اقدامات مثبت، پیگیری‌ها و تلاش مجموعه عوامل هیات تیراندازی استان قم در اجرای برنامه‌های ارائه شده در تقویم ورزشی این رشته و اهداف اداره کل ورزش و جوانان، بیان کرد: خوشبختانه به واسطه این تلاش‌ها بعد از گذشت 20 سال از آغاز تیراندازی در قم شاهد کسب مدال از مسابقات آسیایی بودیم.

وی یادآور شد: موفقیتی که خانم سیده‌ رویا صبح‌خیز در مسابقات سال 2015 قهرمانی تیراندازی دختران آسیا نصیب تیراندازی قم کرد قطعا یکی از افتخارات به یادماندنی این رشته ورزشی است که از این به بعد انتظارات را از هیات تیراندازی و ورزشکاران آن برای کسب مدال از میادین بین‌المللی بالاتر می‌برد.

پیگیری‌ برای رفع مشکلات تیراندازی با اختصاص سالن اختصاصی

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم در ادامه به بررسی مشکلات و محدودیت‌های این رشته پرداخت و بیان کرد: به سبب اینکه باید 44 هیات ورزشی قم را از هر نظر مورد پوشش قرار بدهیم، بالطبع منابع و امکانات محدودی داریم اما مجموعه اداره کل ورزش و جوانان قم به شکل همه‌جانبه و گسترده به دنبال مرتفع کردن موانع موجود بر سر راه این رشته و دیگر ورزش‌ها است.

وی از پیگیری‌های جدی این اداره کل برای رفع مشکلات سالن تخصصی تیراندازی قم در مجموعه ورزشی میثم این شهر خبر داد و افزود: شرایطی که اکنون این مجموعه ورزشی دارد از نظر امنیت ساختمان امکان فعالیت در آن را نمی‌دهد اما همکاران ما در بخش‌های مرتبط نظیر حقوقی و دفتر فنی و مهندسی با جدید پیگیر تعیین تکلیف این موضوع هستند و به امید خدا به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

رمضانی تصریح کرد: با توجه به وضعیتی که فعلا مجموعه میثم دارد و سالن تیراندازی شهید زین‌الدین این مجموعه تعطیل است، برای حل این مشکل دو سالن دیگر را به هیات تیراندازی پیشنهاد کرده‌ایم که بعد از بررسی‌های لازم یکی از آنها را در اختیار این رشته ورزشی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjxvet.uqeoxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما